מתקרבים למציאת החיסון: בכירים בארגון הבריאות העולמי הודיע ביום חמישי כי הארגון משקיע כעת מיליוני דולרים במסגרת המאמצים למציאת חיסון לנגיף הקורונה עד לסוף שנת 2020. עוד הודיעו כי השאיפה היא להגיע להיקף ייצור של כ-2 מיליארד מנות עד לסוף 2021, כך לפי דיווח שפורסם ברשת פוקס האמריקאית.

הארגון הוסיף וציין כי כרגע דנים בסוגייה הבוערת: מי יזכה להתחסן ראשון, שהתשובה תיקבע בהתאם לקריטריונים ספציפיים בקרב אוכלוסיות חולים. "אם יהיה לנו מזל, נמצא מועמד או שניים שרואיים לקבל את החיסון לפני סוף השנה, במסגרת הניסויים שאנחנו עורכים", אמר סומאיה סוומינתן, מדען בכיר בארגון, במהלך מסיבת עיתונאים מקוונת. "תחילה עלינו לחסן את האנשים הפגיעים ביותר, ולאחר מכן לחסן אוכלוסיות נוספות בהדרגה", הסביר.

כמות החיסונים ששואף הארגון לייצר עד לסוף 2021 אמור להספיק, לטענת הבכירים, כדי לחסן את כלל האוכלוסיות המצויות בסיכון מוגבר, ביניהם צוותי רפואה המצויים בחזית המאבק בנגיף, וכמובן קשישים ואנשים בעלי מחלות רקע מורכבות. 

גם חברות פרטיות, כמו חברת מודרנה האמריקאית, משקיעות כעת משאבים רבים למציאת חיסון. מוקדם יותר החודש דווח כי חברת מודרנה, שמפתחת כעת חיסונים עתידיים לנגיף הקורונה, חתמה על הסכם משמעותי עם ישראל, שמבטיח שבמידה ויימצא חיסון יעיל לנגיף - ישראל לא תימצא בסוף רשימת ההמתנה לרכישתו. 

ההסכם כולל בתוכו סעיפים שקובעים את מספר המנות שתוכל ישראל לרכוש בשעת הצורך. כמו כן, החוזה מבטיח כי במידה וחיסון כזה ייכנס לשוק לפני טווח השנה שהוקצה לגילוי כזה על ידי מומחים, יוכלו להשתמש בו בארץ. בכך מצטרפת ישראל לשורת מדינות אירופאיות שנהגו באופן דומה.