על רקע מגיפת הקורונה, מסדר הכנפיים לציון סיום קורס טיס מספר 180, שייערך ביום חמישי בחצרים, יתקיים במתכונת מוגבלת, בהשתתפותן של המשפחות הקרובות של המסיימים בלבד.

גם המופע האווירי במהלך הטקס יהיה מצומצם יותר. 37 גברים ושלוש נשים יסיימו הפעם את קורס הטיס. הטקס השנה יעמוד בסימן 100 שנה להקמת כוחות המגן העברי, וייקחו בו חלק נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב־אלוף אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר האלוף עמיקם נורקין.

לציון 100 שנה להקמת כוחות המגן העברי, הזמינו בוגרי הקורס את מרדכי רפלוביץ - לוחם באצ"ל וסבה של סגן ע', מבוגרות הקורס - לביקור בבית הספר לטיסה בחצרים. רפלוביץ נפגש עם נורקין ושוחח עם מסיימי קורס הטיס. "כשלחמתי בשורות האצ"ל כפליט שואה, העתיד הכי ורוד שחלמתי עליו הוא הקמת המדינה", סיפר. "כעת נכדתי עתידה לקבל את כנפי הטיסה, ואני מרגיש שהלב לא מצליח להכיל את השמחה והגאווה".

מסדר כנפיים של חיל האוויר (צילום: פלאש 90)
מסדר כנפיים של חיל האוויר (צילום: פלאש 90)

נורקין הוסיף: "רפלוביץ, יחד עם כוחות המגן העברי, יצרו תשתית חזקה, שעליה אנו היום פועלים ומרחיבים את מעטפת הביצועים של חיל האוויר להגנה על ביטחונה של מדינת ישראל. סגן ע', נכדתו של מרדכי, ביחד איתכם, מסיימי קורס הטיס - מהווים את הכוח האסטרטגי האוויר של מדינת ישראל".