אחרי מספר שיא של מקרים חדשים בתוך יממה אחת, ארגון הבריאות העולמי הזהיר בסוף השבוע כי העולם נכנס ל"שלב חדש ומסוכן" של התפרצות נגיף הקורונה.

ביום שישי נמנו יותר מ־150 אלף מקרים חדשים בתוך 24 שעות - העלייה החדה ביותר עד כה, כאשר כמחציתם היו באמריקה הצפונית ובאמריקה הלטינית. מנהל ארגון הבריאות ד"ר טדרוס אדהנום גברייסוס אמר: "הנגיף עדיין משתולל במהירות ובאופן קטלני. העולם נמצא בשלב חדש ומסוכן".

בברזיל נחצה בסוף השבוע הרף של מיליון נדבקים בנגיף - המדינה השנייה בעולם אחרי ארה"ב מבחינת מספר הנדבקים, וזאת אחרי עלייה של יותר מ־54 אלף מקרים בתוך יממה, כאשר בנוסף נמנו יותר מ־1,200 קורבנות, והמניין הכולל במדינה עומד על כ־49 אלף מתים.

קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)

עם זאת, ההערכות הן כי נתונים אלה אינם משקפים את המציאות בשל המחסור בבדיקות, וכי מספר המקרים גבוה יותר, בעיקר בשכונות חלשות ובאזורים מרוחקים כדוגמת השבטים באמזונס.

גם במקסיקו עדיין לא הושגה שליטה על ההתפרצות, כאשר ביום שישי נחצה רף 20 אלף הקורבנות וישנם גם יותר מ־170 אלף מקרים מאומתים. בשל כך, החליטה ראש עיריית מקסיקו סיטי, קלאודיה שיינבאום, לעצור את ההקלות המתוכננות, שכללו פתיחת מלונות, מסעדות ומרכזי קניות.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, קרא בעצרת בחירות באוקלהומה להאט את קצב בדיקות הקורונה משום שלטענתו הדבר מגביר את חשיפת האנשים לנגיף. "כשאתה עושה בדיקות במידה כזו, אתה תמצא עוד אנשים, עוד מקרים. אז אמרתי לאנשיי להאט את קצב הבדיקות. הם בוחנים והם בודקים, יש לנו בדיקות שאנשים לא יודעים מה קורה", אמר טראמפ.

בפריז ריססו פעילים של ארגון שמאל ושל התאחדות של עובדי רפואה את בניין משרד הבריאות בצבע אדום, בתור מחאה על היחס הלקוי כלפי עובדי מערכת הבריאות למול מגיפת הקורונה.