בשנים האחרונות טרנד הסלפי השתלט על חיינו, עד כדי כך שהמנהג זכה ליום בינלאומי שמצוין ברחבי העולם היום. מעבר לתיעוד הרגעים היפים, שימוש בסלפי הפך לפופולרי מאוד בקרב בעלי עסקים רבים, בלוגרים ומובילי דעה, שעושים בו שימוש כדרך תקשורת ופניה לקהל היעד ברשתות החברתיות. 

טיפים לסלפי המושלם

בשביל ליצור את הסלפי המושלם פנינו לעידו איז'ק, צלם ויוצר תוכן עבור "סמסונג ישראל", כדי שייתן לנו טיפים לצילום אפקטיבי בסמארטפון.

תאורה, תאורה, תאורה: הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא התאורה. חשוב למצוא היכן נופל עליך האור הכי טוב, כזה שבעזרתו התמונה תצא ברורה, לא בהירה מדי ולא כהה מדי. 

בחירת הזווית הנכונה: כאשר מנסים זוויות צילום מגוונות ניתן לייצר תמונות שונות לגמרי. אין זווית אחת נכונה ולכן צריך לשחק עם הסמארטפון עד שמגיעים אל הזווית המושלמת.

שימוש במצב Live Focus: על ידי שימוש בהגדרה זו ניתן לבחור את עוצמת הטשטוש ברקע. כך, מרבית הפוקוס תהיה על האובייקט החשוב/ האדם שמצטלם.

שימוש בעדשה המתאימה: למצלמה הקדמית יש שתי עדשות: עדשת נורמל ועדשה רחבה מתאימה, במידה ורוצים להכניס אנשים נוספים לפריים או להראות יותר את המקום בו מצולם הסלפי.

שימוש במצב Single Take: כאשר מגדירים את מצב ה-Single Take, למעשה מקבלים מספר טייקים על כל הקלקה, והמכשיר בוחר עבורך את התמונה הטובה ביותר באופן אוטומטי. אין צורך להתלבט וכך הסמארטפון עושה בשבילך את העבודה.

צילום מרחוק ועריכה: כיום קיימות מצלמות סמארטפון באיכות טובה מאוד שמאפשרת לצלם תמונה אפילו מרחוק, ולאחר מכן לחתוך אותה באופן שרוצים ועדיין האיכות לא נפגעת.

מתוך האינסטגרם של עידו איז'ק (צילום: אינסטגרם)
מתוך האינסטגרם של עידו איז'ק (צילום: אינסטגרם)

גאדג'טים לתמונה מושלמת

יחד עם טרנד הסלפי פותחו מגוון גאדג'טים שמסייעים לצילום התמונה המושלמת. הבולטים בשוק הם החצובות (ניתן להשיג ברשת בסט מובייל, או באתר עזריאלי) שמאפשרות להניח ולייצב את הסמארטפון במצב סלפי וכך לשמש כמראה עבור המשתמש, ולאפשר למצולם להשתמש בשתי ידיו עבור דברים אחרים. באמצעות השימוש בחצובות התמונה יוצאת יציבה וברורה יותר ואין תזוזה הטבעית של כף היד כפי שקורה כאשר אוחזים את המכשיר ללא החצובה.

אם רוצים להשקיע עוד יותר ישנן חצובות מעוצבות עם רינג תאורה שמגיע בשלושה גווני תאורה, וכך משדרג את גוון האור בתמונה. עוד בתחום התאורה - רינגים שמתחברים ישירות לסמארטפון קומפקטים וניתנים לנשיאה.

בנוסף לאלו ישנם פלאשים שמתחברים אל כף היד וכך יכולים לשמש כתאורה עצמית ללא צורך בשימוש בפלאש המובנה של מצלמת הסמארטפון.

כמו כן, למקל הסלפי שכולנו מכירים היטב התווסף חידוש בדמות שלט בלוטוס אשר מאפשר לשלוט בטיימינג של הצילום ובהגדרות.

אלמנט משדרג

בעלי עסקים רבים שכבר הפכו לבלוגרים בתחום שלהם הבינו ששימוש בסלפי הוא אלמנט שיכול לשדרג את העסק שלהם, לפנות אל הקהל שלהם בצורה אישית ולשתף בתהליך העבודה שלהם.

אלי טלה, מעצב שמלות ערב ושמלות כלה מסביר: "מאז שהאינסטגרם הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו, זה הקפיץ משמעותית את היכולת שלי לחשוף את התוכן שאני יוצר עבור הלקוחות שלי. כמעצב אופנה, אני יכול להגיד שהרבה יותר קל להעביר את התוכן על ידי הסמארטפון, זה נוח ונגיש, אפשר לעשות זאת איפה שאני רוצה ומתי שאני רוצה. כך אפשר לתעד כל שלב בעבודה שלי החל מהשרטוטים של הדגמים, דרך בחירת הבדים ועד להצגת הדגם על דוגמנית".

אלי טלה (צילום: ללא קרדיט)
אלי טלה (צילום: ללא קרדיט)

"כשאני מצלם סלפי אני דואג לכל הפרטים הקטנים", המשיך טלה ופירט: "כדי להוציא את הסלפי המושלם, יש חשיבות לבחור בתאורת יום. אם נמצאים במקום סגור או שרוצים לשדרג עוד יותר את הצבעים מומלץ להשתמש ברינג עם תאורה מובנת. בחירת תאורה נכונה לתמונה משפיעה מאוד על איכות התמונה ועל רמת הפוקוס והחדות שלה. היום יש מגוון פילטרים נגישים ושימושיים לכולם. בנוסף לאפליקציות השונות יש את הפילטרים המובנים בסטורי באינסטגרם, השימוש פשוט, נח וזמין מאוד, ואלו משפרים את איכויות התמונה, נותנים צבע נוסף ומודגש יותר. אני נוטה להשתמש פעמים רבות בפילטרים מגוונים כאשר אני מציג את השמלות שאני מעצב. מתחת לכל בחירת פילטר ישנה מחשבה רבה ועמוקה כדי להתאים את הפילטר לאותו הדגם ולאותו המסר שאני רוצה להעביר".

טלה הדגיש כי "חשוב לבחון את המסר שרוצים להעביר ולפיו לבחור את הפילטר הנכון. יש משמעויות שונות לכל פילטר. שחור לבן, צבעוני, צבעים חומים, ירקרקים ואף פילטר מנצנץ - כל אלו מעבירים מסרים שונים. חשוב שאיכות התמונה שמועברת לצופים תהיה באיכות גבוהה כדי להעביר באופן מדויק וברור את הדגם שאני מציג ואת הפרטים הקטנים. אין ספק שהסלפי אינו טרנד חולף, הוא חלק מאיתנו והוא משדרג את חווית הלקוח כשהוא פוגש בעסק חדש".

ליאל עוזיאל, מעצבת בגדי הים “Lili Bikini”, אמרה כי "לצד תפעול עסק בגדי הים שלי, אני גם סטודנטית ולכן דרך מהירה לשתף את הלקוחות שלי היא בצילום עצמי דרך הרשתות החברתיות. אני מסבירה על בגדי הים, מדגימה ועונה על שאלות וזוהי דרך זמינה, יעילה והכי חשוב -אותנטית. כשאני מצלמת ישירות באינסטגרם אני משתמשת בפילטרים של האפליקציה, לרוב יש לי פילטר מועדף (שמשתנה כל כמה ימים) וכך אני עורכת על קו עיצובי מתמשך שיוצר עמוד אסתטי ונעים בעין".

ליאל עוזיאל (צילום: אינסטגרם)
ליאל עוזיאל (צילום: אינסטגרם)

עוזיאל ציינה, כי "מה שטוב בסלפי הוא שזה זמין ומיידי, זה משתלב ביומיום שלנו. בנות מגיעות אלי לחנות, מצלמות את עצמן עם בגדי הים מול המראה, מתעדות את הבחירות שלהן ואת החוויה שהן עוברות, שולחות לחברות ומתייעצות. זה כיף שהשיתוף קיבל נפח בחיינו ואפשר להעביר חוויות דרך התמונה, להתייעץ, וגם להתחבר לעצמך. אחת התמונות האהובות עליי היא תמונה מול המראה בחנות, כשמאחורי מוצגות הקולקציות. זה מאפשר גם לי לתעד את עצמי, בלי תלות באף אחד אחר, ולשפר קצת את הביטחון העצמי ויכולת העמידה מול קהל. הרי בסוף כל סטורי שלנו הוא חשיפה לעוקבים. אין ספק שזה יתרון".

אור בורקין, מעצבת משקפי השמש “OBO”: "הסלפי השתלט על העולם. חשוב לאנשים להוציא את התמונה הטובה ביותר ולהראות כמה שיותר יפים כי למעשה לא רק הם רואים את עצמם מול המראה, אלא כל העולם וכל מי שעוקב אחריהם. אני שמה לב לקו מנחה בקניית משקפי השמש. אנשים רוכשים זוגות משקפיים שלא תמיד פרקטיים ליומיום שלהם, לפעמים מספיק להם שהם רק יהיו יפים בשביל התמונה. כדי שסלפי יהיה מעניין יותר, מומלץ להצטייד בכמה שיותר פריטים, כך ניתן למשוך את העין וליצור עניין ושיח".

אור בורקין (צילום: ללא קרדיט)
אור בורקין (צילום: ללא קרדיט)

במענה לשאלה מהו הסלפי המושלם בעיניה אמרה בורקין: "סלפי שמצולם בשעות היום באור ולא בשמש, ואם מרכיבים משקפיים זה אפילו טוב יותר כי הפנים יוצאות יפה יותר, ללא קמטים של מאמץ או עיניים עצומות וזה משדרג מאוד את הלוק. פילטרים של חידוד הצבעים או כאלו שיוצרים גוונים נעימים בעין תמיד יכולים להוסיף, כאלו שנראים אותנטיים ולא המוגזמים והמעוצבים שמשנים את הפנים".

בורקין ציינה כי "חשוב לי להשקיע בסלפי מהסיבה שהיום ב-2020 זה כרטיס הביקור שלנו, כל התוכן שאני מעלה ומתעדת מראה לעולם מי אני. היתרון הגדול בצילום סלפי בסמארטפון הוא שניתן לצלם בכל מקום ובכל זמן. אין תלות בצלם חיצוני, האיכות יוצאת טובה. עד היום את כל התמונות של הקולקציה שלי עשיתי עם צלם מקצועי, עכשיו אני מבינה שאפשר גם אחרת - צילום סלפי אותנטי שלי עם משקפי שמש באוטו, בבית הקפה, בהליכה בפארק או בלימודים מעבירים את המסר שאני רוצה ובאיכות טובה".