שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) ליו"ר ועדת הכספים משה גפני (ש"ס) כי הוא מוותר על שורה של תנאים הקשורים בהוצאות המדינה מתוקף תפקידו כראש ממשלה חליפי. גנץ אמר כי הוא מוותר על מעון חליפי, עובדים או הוצאות שקשורות בנכס וגם על מימון ההוצאות של בני משפחתו. זאת, לקראת הדיון הצפוי בוועדה בבקשה להשוות את תנאי שכרו של גנץ לנתניהו.

ראש הממשלה נתניהו דרש מועדת הכספים החזר של מאות אלפי שקלים כגילום להוצאות מס שנגבו ממנו במשך למעלה מעשור. במסמך שהוגש לוועדת הכספים לקראת הדיון, נדרשת הועדה לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, בתקופה שמ-1 בינואר 2009 ועד 31 בדצמבר 2017.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. וועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסנולי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

כזכור, מוקדם יותר היום פורסמה בחדשות 12 "חבילת ההטבות" ממנה צפוי היה ליהנות ראש הממשלה החליפי, כעת בני גנץ ובהמשך, לפי ההסכם הקואליציוני, בנימין נתניהו. בהצעה שתובא לועדת הכספים נכתב כי "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו".

ראש הממשלה החליפי יהיה רשאי להודיע למנהל הכללי של משרד ראש הממשלה שמעונו הפרטי, בירושלים או מחוצה לה, ישמש כמעון חלופי למעון שמעמידה המדינה לרשותו אבל המדינה תעמיד במעון זה "תנאים זהים לתנאים הניתנים במעון שהיא מעמידה לרשות ראש הממשלה בירושלים, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, הוצאות שוטפות לרבות הוצאות הקשורות לנכס עצמו".

מעון ראש הממשלה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מעון ראש הממשלה, ארכיון (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

גנץ ונתניהו יהנו כראשי ממשלה חליפיים משירותי איחסון על חשבון המדינה: "ראש הממשלה וראש הממשלה החלופי רשאים לאחסן את תכולת מעונם הפרטי על חשבון אוצר המדינה" במקרה שדירתם או ביתם הפרטי אינם מנוהלים על חשבון המדינה. בנוסף, ההובלה של תכולה זו תהיה על חשבון המדינה. המדינה תישא גם בהוצאות כלכלה עבור בני המשפחה שגרים עמם".

המסמך שהוגש ליו"ר ועדת הכספים by maariv on Scribd