הטמפרטורות העולות והתרבותם של הרגעים בהם פשוט בא לך דרינק בבית (שהלכה והתגברה בתקופת הקורונה) החזירו לי את המוטיבציה לאיתור של עראק כמו שצריך, כזה שייתן בראש אבל יוריד קצת את הקצב וישכך את הפניקה. כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, יש עראק ויש עראק. יש כאלו שיעשו את העבודה בלי הרבה רעש ומחשבה, כלומר מתוקים יחסית עם מעט טעם אניסי, והתחלבות מעודנת, ויש עראקים עמוקים, שורשיים, עם משרעת רחבה של טעמים - הם לא רק עושים את העבודה, הם הדבר עצמו.

מזקקת עראק קעואר (צילום: יח''צ)
מזקקת עראק קעואר (צילום: יח''צ)

אחד העראקים שמשתייכים לקבוצה השנייה ומיוצרים בארץ הוא קעואר, לא חדש אבל איכשהו הוא ברח לי  בין האצבעות, לכן  שמחתי לשוב ולהיפגש איתו בכמה וכמה גרסאות. משפחת קעואר הנצרתית מייצרת עראק כבר כ-70 שנה. איסקנדאר הסבא החל במלאכה כאשר החל לזקק ולבקבק את העראק המשפחתי. בנו  פתח חנות ומכר משקאות אחרים לצד העראק, והנכדים שגדלו לתוך ניחוחות האניס שאפפו את בית המשפחה, החליטו בשנת 2009 לקחת את המשקה המשפחתי לשלב הבא. הם הקימו מפעל מתקדם, הן ברמת מחקר ופיתוח והן מבחינת קידמה טכנולוגית, ותגברו את הידע והמתכונים המשפחתיים באמצעות מומחה הזיקוק והייננות דר' ארקאדי פפיקיאן, שיצר שילוב בין מסורת לקידמה טכנולוגית, המאפשר יצירת מוצרים אותנטיים ואיכותיים. 

מתחת לאף, במפעל שנמצא באזור התעשייה ציפורית שבגליל, מייצרים עראק ישראלי, זוכה פרסים ותשבחות עם מסורת נהדרת, טכנולוגיית מתקדמת ובעיקר טעמים נפלאים. טעמתי 4 עראקים שונים וברנדי קטן לסיום. 

עראק אל-נבעה  (צילום: יח''צ)
עראק אל-נבעה (צילום: יח''צ)

עראק אל- נבעה
המוצר החדש, והמקסים שיצא עכשיו לשוק, 'עראק אל- נבעה', או בעברית 'הנביעה', נקרא על שם המעיין בנצרת ביתה של משפחת קעואר.  זהו העראק הקליל ביותר מאלה שטעמתי, והוא ילווה בשמחה מזטים או ברבוניות על המרפסת או בחוף הים. משקה אוטנטי ונעים, עם 40% אלכוהול, ניחוחות אניסיים, שקדים, ופריחה לבנה, בבקבוק יפה. אהבתי במיוחד את גרסת ה-200 מ"ל שנועדה לדרינק קלאסי עם לבד או עם עוד חבר טוב.
 
קעואר 43 - הבקבוק הכחול
לא צריך לחשוב יותר מדי, המספרים שמייצגים את החוזק האלכוהולי ילווו מעכשיו את שמות המוצרים. זהו דרינק מצוין לסיום יום עבודה או כמו שהגדיר אחד הטועמים "עראק לשש בש". למרות חוזקו ועומק טעמיו אפשר בלי לשים לב כמעט, לסיים את הבקבוק במהירות. הוא יותר אינטנסיבי מקודמו. עם ריחות  לימוניים, נקיים ועדינים, מעט פלפל לבן, נוכחות מאוזנת של אניס, וסיומת ארוכה וטובה.
עראק קעואר 43 (צילום: יח''צ)
עראק קעואר 43 (צילום: יח''צ)
 
קעואר 45 - הבקבוק הירוק
עליית מדרגה נוספת. זה כבר עראק שיחמיא לכל ארוחהים תיכונית מבשר על האש ועד פירות ים מתובלים. עמוק מאוד, מזוקק מענבים, פרחוני מאוד בטעמיו: קמומיל, שיטה, פריחה צהובה, רוזטה, עם איזון פשוט נפלא וסיומת יבשה שיכולה להפוך אותו לאפריטיף מושלם. הפיבוריט האישי שלי.
עראק קעואר 53 (צילום: יח''צ)
עראק קעואר 53 (צילום: יח''צ)

קעואר 53 - הבקבוק השחור
הרולס רויס של הטעימה והיקר והיוקרתי מבין העראקים של משפחת קעואר. 100% ענבים בזיקוק רציף וזיקוק דודי כפול עם זרעי אניס משובחים. עראק עשיר מאוד ועמוק שגורם לך לחשוב על כל לגימה וכל ניחוח. הוא מתחיל ממש כמו או-דה-וי מענבים ואז מגיעה התפרצות של ניחוחות תאנים, וניל, שקדים, לבנדר ועוד ככל שמשתחרר. פשוט טוב מאוד.

ברנדי גליל 
אחרי כל העראקים המשובחים והכמעט מאלחשים האלו הייתי חייב ביס קטן  ולגימה  ברנדי שמעולם לא שמעתי עליו, ברנדי גליל! 100% ענבי קולומבאר מהגליל שלאחר התסיסה והזיקוק הכפול התיישנו בחביות אלון צרפתי שהכילו  קודם לכן יין קידוש מתוק. ניחוחות נהדרים של פרי, פרי יבש וכהה יחד עם משהו מאוד מתובל, קינמון וציפורן, וסיומת יבשה מצוינת שמזמינה ישר עוד כוס.