"תיערך בדיקה מערכתית": מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, השיב היום (ראשון) לפנייה שהוגשה על ידי חבר הכנסת שלמה קרעי. בתשובתו הודיע כי לא יפתח בבדיקה בעניינו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

את התשובה שלח ראש מטה המבקר, עו"ד עדן ביזמן, ישירות לחה"כ קרעי, ובה פירט את הנימוקים העומדים מאחורי החלטת המבקר. בין היתר, צויין בתשובה כי סוגיית המינוי של מנדלבליט לתפקידו הנוכחי נידונה ארוכות בעתירה שהוגשה לבג"ץ כבר בשנת 2016, בה הושגה הכרעה.

בתוך כך, צויין במכתב כי מבקר המדינה אינו כפוף להחלטות של העליון, ולכן גם אינו מהווה ערכאה לערעור על החלטותיהם. בהמשך נכתב כי בהקשר לבחינת התנהלותו של מנדלבליט מול פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, יעסוק המבקר בביקורת מערכתית ולא פרטנית כלפי מנדלבליט, והוסיף כי נושאים פרטניים צריכים להיבדק בערכאות אחרות ועל ידי גורמים אחרים. 

כזכור, בחודש מאי השנה, אמר אנגלמן לשר המשפטים אוחנה כי לאחר בקשה שהגיש לבחון את פעילות הפרקליטות והיועמ"ש, הוא החליט לאחר בחינה מקצועית לדחות את הבקשה ולא לסטות מהתכנית שנקבעה בעניין הפרקליטות. 

עוד הוסיף אז המבקר כי "תכנית העבודה לשנת 2020 נשלחה ע"י החטיבה הרלוונטית למשרד המשפטים זה מכבר ומשרדנו עתיד להמשיך בפעילותו בעת הזו בהתאם לתכנית האמורה. יחד עם זאת, הנושאים שהועלו על ידך יועברו לידיעת החטיבה הרלוונטית".כזכור, שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש אמש עם מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, וביקש ממנו לפתוח בבדיקה של התנהלות הפרקליטות. זאת, לאחר שיממה קודם לכן הודיע אוחנה בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו על כוונתו לעשות זאת.