"המגיפה חוזרת": הערב (ראשון) נחשפו במהדורת החדשות של ערוץ 12 הקלטות מתוך קבינט הקורונה, בו השתתפו בין היתר ראש השב"כ נדב ארגמן וראש הממשלה בנימין נתניהו. עיקר הדיון בהקלטות שנחשפו, סובב סביב סוגיית איכוני הטלפונים הניידים של חולים בנגיף על ידי השב"כ, נושא שעורר אי הסכמה בקרב הבכירים. 

ראש השב"כ הביע את התנגדותו לשלב את השירות בחקיקה בשלב זה. "מה שצריך ברמת ההכשרה, זה ששב"כ יהיה מוכן לתת פתרון במידה ותהיה התפרצות ואין מענה, כלומר לעבוד חזק למען הפרוייקטור שיודע לנהל את זה, בשביל שיהיה פתרון אזרחי למדינת ישראל לשנים הקרובות", אמר ארגמן. 

עוד הוסיף ואמר "תת אלוף מנהל את העניין הזה, וזה בדיוק הפתרון - ולא שהשב"כ יעשה את זה. זה אומר שצריך להיות מספיק שיודעים לעשות את הדבר הזה - מספיק שיודעים לבוא בדברים עם אותם חולים ולסגור מעגל מקצה לקצה תוך פרק זמן קצר. כשמדובר ב-200-400 חולים ניתן לעשות זאת, כשמדובר באלפי חולים, אי אפשר לעשות את זה כנראה בשיטה הזו, וצריך ללכת לשיטה הטכנולוגית".

בסיכום דבריו הבהיר כי "במצב שיש תחלואה רחבה מאוד ולא יהיה פתרון אחר, יהיה נכון להעביר את הטיפול בנושא אל השב"כ. אני מבקש מאוד מאוד מאוד לא להיכנס לחקיקה ראשית של השירות בשלב הזה". 

הקלטות קבינט הקורונה (באדיבות חברת החדשות)

לדבריו הגיב ראש הממשלה בהתנגדות נחרצת, והזהיר כי: "הספינות באות אלינו אחת אחרי השנייה ואנחנו מסרבים להאמין. אומרים שלא יקרה כלום. האחריות שלנו היא לעצור את המגפה הזאת, המגיפה הזו חוזרת. עכשיו השאלה היא כמה אנחנו מוכנים לעשות עם הדבר הזה, שמהר מאוד יגיע אלינו".  

"אין דבר כזה שיש נדבקים ושהדבר הזה לא משפיע על הכלכלה, זה לא קיים, זו אגדה אורבנית. יש פה בשולחן אנשים רציניים מאוד, אנשי מקצוע חושבים את זה. מטעים את הציבור.אם נאפשר להכפלה הזו לקרות, תעשו את החשבון. זה לא ייקח הרבה זמן, תוך 30 יום, 40 יום, 60 יום 80 יום, לא משנה - ברגע שזה מתחיל לרוץ, זה רץ", אמר נתניהו, כשהוא מתייחס לעלייה בהיקף התחלואה בקורונה.

הקלטות קבינט הקורונה (באדיבות חברת החדשות)
 
שר הבריאות אדלשטיין, התייחס לסוגייה הבוערת בעת הערכת מצב עם בכירי משרדו, נוכח העליה בתחלואה. "חוק האיכון חשוב מאוד. עדיף שהמידע יהיה בידי השב"כ מאשר בחברה פרטית שהשד יודע מה האינטרסים שלה. אנחנו בימים קריטיים וקטיעה מהירה של שרשרת ההדבקה, בין היתר באמצעות חוק האיכון, חשובה מאוד כדי לשטח את העקומה תוך השארת המשק פתוח", אמר השר.