כמו באזרחות, גם בצה"ל נרשמה בימים האחרונים עלייה במספר החיילים הנושאים את נגיף הקורונה. עיר הבה"דים בדרום, שבה מרוכזים חיילים רבים, ממשיכה להוות מוקד להידבקות בצבא. בשני קורסים של מש"קיות תנאי שירות (ת"ש) בבסיס נמצאו 27 חיילים הנושאים את הנגיף, ויותר מ־100 חיילים נשלחו לבידוד.

נכון לנתונים המעודכנים ביותר לשלשום, בצה"ל נמצאו 65 חיילים הנושאים את הנגיף - לעומת 25 נשאים לפני כשבוע - ומעל ל־2,500 חיילים הנדרשים להימצא בבידוד.

גורם צבאי בכיר אמר ל"מעריב" בסוף השבוע כי אם העלייה בשיעור הנדבקים בצה"ל תימשך, יתקיימו כבר השבוע דיונים, האם לחזור לעבודה במשמרות ובקפסולות מבצעיות, במפקדות צה"ל ובמערכים הלוחמים. עם זאת, עוצר יציאות אינו נמצא כרגע על הפרק, אומרים בצה"ל.

סגן הרמטכ"ל, אלוף איל זמיר, כתב באיגרת שפורסמה ברשת האינטרנט הפנימית של צה"ל: " הקורונה לא מאחורינו! משמעות 'החיים בנוכחות הנגיף' היא שיהיו עוד גלי תחלואה. בידנו להקטינם ולשמור על כשירות צה"ל ובריאות המשרתים". הנחיות נוספות, לדברי סגן הרמטכ"ל, יינתנו על פי הערכת המצב.

אתמול פרסם צה"ל הנחיות מעודכנות לחיילים: 
• יש להמשיך ולהקפיד על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, על היגיינה אישית ועל עטיית מסיכות בהתאם להנחיות. כמו כן, יש להמנע מהתקהלויות.
• ההתניידות לבסיסי צה״ל ומהם תהיה באוטובוסים. נסיעה ברכבת לא מאושרת בשלב זה, למניעת עומסים. 
• התניידות באוטובוסים: בימי ראשון לא תתאפשר עלייה לאוטובוס בתחנה מרכזית לפני השעה 12:00, וביום חמישי - אחרי השעה 12:00.
• תוגבר באופן משמעותי אכיפת ההנחיות ביחידות, במטרה לשמור על בריאות המשרתים וכשירות צה"ל.

בתוך כך, בצה"ל דחו אתמול את הביקורת כלפי הדוחות של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שלפיהם, אם לא יינקטו צעדים מתאימים בהקדם, צפויים בחודש הבא אלפי חולים ומאות רבות של מתים.

גורמים בצבא הדגישו כי אין מדובר בדוח של אמ"ן או של צה"ל. הצבא אומנם מסייע בקצינים וחיילים מאמ"ן, המושאלים לצורך המשימה הזו, אך בסופו של דבר, הגורם האחראי והמכווין הוא משרד הבריאות בלבד. לפי הגורמים, משרד הבריאות הוא זה שגם אמון על הוצאת הדוחות והדברור לציבור של מסקנות הדוחות וההמלצות הנובעות ממנו.

הדוח של מרכז המידע והידע קבע בשבת בצורה נחרצת כי ישראל נמצאת בעיצומו של גל שני, שעלול להיות אף חמור יותר מהגל הראשון. עם זאת, בדוח של המרכז שפורסם רק ארבעה ימים לפני הדוח האחרון, נקבע כי מוקדם בשלב זה לקבוע כי ישראל נמצאת כבר בגל השני להתפרצות נגיף הקורונה.