מי שחיפש גם יתרונות במגיפה הקורונה, יוכל למצוא אחד כזה בעובדה שבחודשים האחרונים עם ישראל, המכונה גם "עם הספר", קורא יותר. כמו כן, המעבר אל הספרים הדיגיטליים ניכר.

הספרים המושאלים ביותר בקרב 36 אלף הקוראים הרשומים ב־22 הספריות העירוניות בתל אביב בשנת 2019 היו ספרו של דרור משעני "שלוש", וכן ספר מסדרת הארי פוטר. 

הספר "שלוש" זכה ל־577 השאלות, ו"הארי פוטר ואבן החכמים" דורג ראשון בקרב ספרי הילדים - עם 467 השאלות.
במקום השני בספרות הילדים ניצב ספרו של ג'ף קיני, "השומר האחרון", עם 360 השאלות.

שיאנית הקריאה מבין הקוראים המבוגרים הייתה קוראת ותיקה, המנויה בספריית בית דני בשכונת התקווה, אשר שאלה 354 ספרים לאורך השנה.

שיאנית הקריאה בקרב הילדים הייתה ילדה בת 9 מספריית הדר יוסף, ששאלה לא פחות מ־208 ספרים במהלך השנה.

כ־400 אלף ספרים הושאלו בשנת 2019, אך השנה, לנוכח משבר הקורונה, מסתמן שינוי במגמה כאשר יותר עוברים לספרים קוליים ודיגיטליים.
בתקופת סגר הקורונה הציעו הספריות העירוניות בתל אביב שירות של השאלת ספרים בטייק־אוויי, שבו השתמשו כ־3,000 קוראים.

במקביל, הורחבו הקטלוגים של הספרייה הדיגיטלית והספרים הקוליים, שרשמו עלייה משמעותית בביקושים - עם יותר מ־3,000 קוראים פעילים ששאלו יחד כ־10,000 ספרים בחודשים מרץ־יוני. להשוואה, בכל שנת 2019 הושאלו כ־17 אלף ספרים דיגיטליים.

הספר הדיגיטלי המושאל ביותר למבוגרים בתקופת הקורונה היה "נשים קטנות", שזכה ל־38 השאלות, וספר הילדים שדורג ראשון היה "פלא" - עם 16 השאלות.

השבוע, בשל ביטול אירועי שבוע הספר ולאור משבר הקורונה, מקיימת החל מאתמול עיריית תל אביב־יפו פעילויות הכוללות מפגשים עם סופרים, יוצרים ומשוררים.

במקביל, החל מבצע סיורים בשיתוף "עיר עולם ותיירות", בעקבות משוררים לדורותיהם, ובהם חיים נחמן ביאליק, מאיר אריאל ונתן אלתרמן.
"משבר הקורונה לא פסח על עולם הספר, ולראיה, שבוע הספר השנה אינו מתקיים, אך למרות המצב, ואולי אפילו 'בזכותו', אנו רואים בחודשים האחרונים עלייה במספר ההשאלות של ספרים דיגיטליים. לצדם, קוראינו חוזרים גם לספרים שבדפוס, ולמי שאינו יכול להגיע אלינו - אנחנו מביאים אליו ספרים הביתה", ציינה מנהלת בית אריאלה ומחלקת הספריות בעיריית תל אביב, מרים פוזנר.