כחודש לאחר שאושר, בעקבות מאבק ממושך בפרלמנט הצרפתי, פסל בית המשפט החוקתי העליון של צרפת את החוק שנועד להילחם בהסתה אנטישמית, בתמיכה בטרור, בהומופוביה, בפדופיליה ובהפצת שנאה באינטרנט. 

החוק אמור היה לחייב את השרתים להסיר את הטקסטים המפלילים תוך 24 שעות (ותוך שעה בענייני טרור ופדופיליה), ולהטיל קנס של כמיליון יורו על ענקיות אינטרנט, כדוגמת פייסבוק, טוויטר וגוגל.

החוק התקבל בפרלמנט בזכות קולות של חברי מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, ונתקל בהתנגדות קשה בימין ובשמאל הקיצוני כאחד, שטענו כי מדובר בסתימת פיות. 

מגישת החוק, לטיסיה אוויה, חברת פרלמנט שחורת עור, הייתה קורבן למסע אישי נגדה, שבמסגרתו הואשמה בעצמה בגזענות והומופוביה. לאחר מאבק משפטי, בית המשפט העליון פסק כי סעיפיו העיקריים של החוק "פוגעים באופן לא חיוני, לא מותאם ולא מידתי בעקרונות חופש הביטוי והתקשורת". פסילת החוק מהווה מהלומה להבטחות החוזרות ונשנות של הממשל לארגונים הנלחמים באנטישמיות וגזענות, לפעול באורח יעיל בהסתה באינטרנט. 

הנהגת הקהילה היהודית, הלשכה נגד אנטישמיות וגורמים אחרים הביעו דאגה חמורה ממשמעות ההחלטה, שמצטרפת לזו של בית הדין הגבוה של האיחוד האירופי, שפסל את החקיקה הצרפתית נגד עידוד החרם נגד ישראל. "עכשיו השטח שוב פרוץ לאנטישמים, למכחישי השואה, ובמיוחד להסתה האסלאמית לטרור ופגיעה ביהודים", אמרו גורמים בקהילה.