המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. פרופ' איתמר גרוטו, התייחס הבוקר (שני) לראשונה להחלטה של מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שלא להדיחו מתפקידו בעקבות פרשת טדי שגיא. בראיון בגלי צה"ל אמר גרוטו כי לא חשב להתפטר מתפקידו, הסביר איפה לדעתו טעה בסיפור הזה והתייחס גם לצעדים הבאים כדי להתמודד עם העלייה התחלואה. 

שקלת להתפטר?
"לא. עשיתי לעצמי חשבון של כל ההחלטות שקיבלתי וזה היה משהו קטן ביחס לכל הדברים האחרים שעשיתי וחשבתי שזה נכון, כם המומחיות שלי, שאני אמשיך לעזור לעם ישראל להתמודד עם הקורונה".

איפה טעית?
"טעיתי בעיקר בתהליך, לא בשיקול הדעת הרפואי. לא היה נוהל מסודר באותו זמן, ועדיין אין. הייתי צריך להעביר את זה למישהו אחר. בסך הכל, גם במבחן התוצאה, לא נגרם שום נזק, ניסיתי לייצר קו לפיו אני עוזר לכל מי שפונה אליי".

גרוטו התייחס גם לפתיחה המחודשת של רכבת ישראל, ששבה היום לפכילות אחרי שלושה חודשים. "אני מזכיר שההצעה לפתוח את הרכבת הייתה כבר קודם. מאז נעשו עוד שינויים ושיפורים כדי שלא תהיה התקהלות. צריך להוריד עומס מהאוטובוסים ובזה הרכבת מסייעת. הרכבת עשתה עבודה מצוינת כדי למנוע התקהלות. אם נראה שזה לא עובד נפעיל צעדים נוספים".

המנכ"ל חזי לוי אמר שבינתיים לא צריך לדבר על חזרה לסגר כללי, ואומר שהמודל של מרכז המידע, שדיבר על מאות מתים, הוא אמיתי ולגיטימי. 
"יש לנו נקודת אזהרה קדימה וזה אומר שאם יקפידו על הכללים של מסיכה ושמירת מרחק המצב שלנו יהיה הרבה יותר טוב. ההתנהגות של הציבור נובעת מכך שאין תפיסת סיכון. אנשים חשבו שהמחלה מאחורינו, וייתכן שהעלייה בתחלואה עוזרת להביא את הנושא למודעות. עכשיו יש לנו כלים יותר טובים להתמודד ולציבור יש יותר ידע. אי העלייה בחולים במצב קשה נותנת לנו זמן להתארגן.

גרוטו התייחס גם לשאלת איכוני השב"כ כדי לסייע בזיהוי שרשרת ההדבקה והביע תמיכה הבשימוש בכלי השנוי במחלוקת: "השליטה בידי המדינה היא הכי טובה לעניין הזה, במידתיות הנכונה במינימום פגיעה בפרטיות התושבים. המידע מגיע אך ורק לאנשי משרד הבריאות. זה מפשט לנו את קבלת המידע".