פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום נגד יאיר זוהר (49) בגין רצח בכוונה תחילה של דורון שוסטר ז"ל, סחר בנשק בצוותא ועבירות נוספות. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין נעמה תור זאבי ותומר שטיינברג, בין החודשים מאי 2019 ועד מאי 2020 פעל סוכן סמוי מטעם המשטרה. מטרת פעילותו הייתה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר באמצעי לחימה וסמים מסוכנים לצורך מיגור תופעות אסורות ומסוכנות. בתקופה הרלוונטית פעל בלוויית הסוכן לוחם משטרתי, שהסיע את הסוכן למקומות שונים במסגרת הפעילות ולשם מימוש מטרותיה, ברכב שנחזה להיות מונית (רכב הלוחם). במהלך תקופת פעילותו של הסוכן, סחרו הנאשם בכתב אישום זה (ונאשמים רבים בכתבי אישום אחרים) בכלי נשק ואמצעי לחימה.

על פי האישום הראשון, בין הנאשם לסוכן היכרות מוקדמת. בתקופה הרלוונטית התגורר המנוח בבניין מגורים בראשון לציון. במועד שאינו ידוע, הנאשם החליט לגרום למותו של המנוח באמצעות ירי לעברו בחניית בניין המגורים, וזאת לבקשתו של אחר, שזהותו אינה ידועה, ובעבור תשלום. כשבועיים לפני ה-20.3.16, בשעות הערב, הציע הנאשם לסוכן כי יבצע עימו את הרצח, אך הסוכן סירב. חרף סירובו, ביקש הנאשם מהסוכן כי יתלווה אליו לסיור בזירה על מנת להראות לו את המקום ולכך הסוכן הסכים. השניים נסעו לראשון-לציון, שם הראה הנאשם לסוכן את בניין המגורים ואת רכבו של המנוח. לאחר מכן עזבו השניים את המקום.

פענוח רצח דורון שוסטר 21.06.2020. צילום: דוברות המשטרה

בהתאם לתוכנית הרצח, ב- 20.3.2016, הגיע הנאשם רכוב על אופנוע וחמוש באקדח למקום סמוך לבניין המגורים, החנה את האופנוע והמתין להגעת המנוח אל חניית בניין המגורים באמצעות רכבו. בסמוך לשעה 18:51, הגיע המנוח באמצעות רכבו אל חניית הבניין, יצא מן הרכב, והלך אל עבר דלת הכניסה לבניין. אז, הגיח הנאשם בריצה בעודו אוחז באקדח, וירה ממרחק קצר חמש יריות אל עבר המנוח שניצב אליו עם גבו. ארבעה קליעים פגעו בגופו של המנוח וגרמו למותו. לאחר שירה במנוח רץ הנאשם בחזרה אל האופנוע, ונמלט באמצעותו מהמקום.

זוהר מואשם גם בסחר בנשק בצוותא, סחר בנשק, באביזר ובתחמושת, סחר בנשק ובאביזר ובנשיאת נשק ואביזר. זאת לאחר שהנאשם מכר לסוכן מטען חבלה, 2 אקדחים ומחסניות.

עוה"ד תור זאבי ושטיינברג מסרו בנוגע לכתב האישום כי "כתב האישום שהוגש היום מייחס לנאשם אירוע רצח שאירע לפני 4 שנים, שפיענוחו התאפשר הודות לפעילות הסוכן. בנוסף, מייחס כתב האישום לנאשם שלוש עסקאות במהלכן מכר לסוכן מטען חבלה ושני אקדחים. נזכיר כי כתב אישום זה מהווה חלק מפרשה במסגרתה הוגשו כתבי אישום נגד 47 נאשמים במהלך החודש