צעירה בת 27 הגיעה היום (רביעי) למשטרת מרחב ירקון והגישה תלונה נגד דמות פוליטית לשעבר ואיש עסקים כיום, בטענה שהטריד אותה מינית בעת שהייתה בשירותים במסעדת יוקרה בה עבדה כמלצרית. נציין כי באותה מסעדה, לטענתה, אותה דמות מבקרת באופן קבוע. במשטרה בודקים את התלונה ויבחנו אם לפתוח בחקירה, ובהתאם לצורך יזמנו את החשוד לחקירה באזהרה. 

בתלונה, סיפרה הצעירה כי ביום רביעי לפני כעשרה ימים , בעת שעבדה במסעדה, נכנס אותו איש ציבור מוכר, כמנהגו, לאכול במסעדה כשהוא מלווה באישה. לטענתה, בעת שמזגה עבורם יין, נשפך מהבקבוק יין על השולחן ואותו איש ציבור פנה אליה בבוטות: "יש לך שפיכה מוקדמת".

החשוד, כך נטען לא הסתפק במילים אלו והמשיך לפנות אליה באמירות פוגעניות הנושאות אופי מיני כל זאת ללא הסכמתה ומבלי ששיתפה עימו פעולה או השרתה אווירה מתירנית כלשהי. כשפנתה לשירותים על מנת לשטוף את ידיה נכנס פנימה אותו איש עסקים, הנוהג כאמור לבלות באותה מסעדה, כשהוא פונה אליה באמירה. "הגעת להתבודד" או אמירה דומה.

הטרדה מינית, אונס (צילום: אינג אימג')
הטרדה מינית, אונס (צילום: אינג אימג')

המתלוננת לדבריה לא הגיבה לדברים, והחשוד עשה דרכו לצאת מהשירותים. לטענתה, החשוד חזר בו מכוונתו ובעת שעמדה עם פניה מול הכיור, החשוד החל לעסות את גבה, חיבק אותה ונישק אותה בניגוד להסכמתה ורצונה. אתרע מזלו ואחראי המשמרת במסעדה יצא באותה עת מתא השירותים והוא היה עד למתרחש.

המתלוננת, נסערת ופגועה יצאה מהמקום וחזרה לביתה כשהיא מושפלת ובוכיה. לאחר ששוחחה עם חברתה הקרובה סיפרה לה על שהתרחש במסעדה ויחד ישבו השתיים לבדוק לפרטיו של אותו סועד. כשהבינו כי מדובר באישיות ציבורית מוכרת, החליטו השתיים לערב את עו"ד ויינברג, כדי לקבל את הצעתה ולנהוג על פי הנחייתה.

עו''ד סמדר ויינברג (צילום: עמיר צוק)
עו''ד סמדר ויינברג (צילום: עמיר צוק)

עו"ד סמדר ויינברג, סיפרה כי הפוליטיקאי הבכיר הגיע למסעדה עם אישה ולא ברור לה כיצד מצא לנכון להשפיל את עובדת המקום הצעירה ממנו ביותר מארבעה עשורים: "ביצוע מעשה מגונה והטרדה מינית הוא תמיד עניין דוחה ומכוער בלי קשר לרף הפלילי שהפך להיות חזות הכל לאחרונה - ולא כך הוא. כשמעשים כאלה נעשים במקום עבודתה של מלצרית צעירה ע"י גבר מבוגר חזק ואמיד, תוך ניצול היחסים הבלתי שוויוניים מכל בחינה ביניהם - זה חמור שבעתיים. רוצים לעצור רצח נשים תתחילו בלעצור את רצח נשמתן".