הנגיף ממשיך להתפשט בעולם: מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברייזוס, אמר היום (שני) לפורום הבריאות הווירטואלי שאורגן על ידי דובאי באיחוד האמירויות, כי השפעותיו של נגיף הקורונה "יורגשו עוד עשרות שנים".

"אנחנו יודעים שהמגיפה היא הרבה יותר ממשבר בריאותי", החל גברייזוס את דברים והוסיף כי "זהו משבר כלכלי, משבר חברתי ובמדינות רבות גם משבר פוליטי".

עוד אמר, כי האיום הגדול ביותר העומד בפני העולם אינו הנגיף עצמו, שהרג כעת מעל 465,000 בני אדם והדביק כמעט תשעה מיליון ברחבי העולם, אלא "היעדר סולידריות עולמית ומנהיגות עולמית. איננו יכולים להביס את המגיפה הזו כאשר העולם מפולג, הפוליטיזציה של המגיפה החמירה אותה".

קורונה ביפן  (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
קורונה ביפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

"אפילו בני 90 כבר לא זקוקים להנשמה, הנגיף פשוט ייעלם"
האם נגיף הקורונה עלול פשוט להיעלם, ללא חיסון? פרופ' מתאו בסטי מבית החולים סן מרטינו באיטליה טוען שאולי כך הדבר. על פי ראיון שפורסם בעיתון הטלגרף, המומחה האיטלקי למחלות זיהומיות טען שהנגיף השתנה במהלך החודשים האחרונים. "התרשמותי הקלינית היא כי הנגיף משנה את חומרתו", הוא אמר.

"במרץ ובתחילת אפריל הדפוסים היו שונים לחלוטין. אנשים הגיעו למחלקת החירום עם מחלה קשה מאוד, והם היו זקוקים לחמצן והנשמה, חלקם פיתחו דלקת ריאות. כעת, בארבעת השבועות האחרונים, התמונה השתנתה לחלוטין מבחינת הדפוסים. יכול להיות שיש עומס ויראלי נמוך יותר בדרכי הנשימה, ככל הנראה בגלל מוטציה גנטית בנגיף שטרם הודגמה מדעית. בנוסף, אנו מודעים יותר למחלה ומסוגלים לנהל אותה", אמר הפרופסור בריאיון.

עוד הוסיף: "זה היה כמו נמר תוקפני במרץ ובאפריל, אבל עכשיו זה כמו חתול בר. אפילו חולים קשישים, בני 80 או 90, יושבים עכשיו במיטה והם נושמים בלי עזרה. אותם חולים היו מתים תוך יומיים או שלושה לפני כן".

"אני חושב שהנגיף עבר מוטציה מכיוון שמערכת החיסון שלנו מגיבה לנגיף", אמר בסטי והוסיף כי "יש לנו עומס ויראלי נמוך יותר עכשיו בגלל ההתרחקות ולבישת המסכות. אנחנו עדיין צריכים לחקור מדוע הנגיף שונה עכשיו. כנראה שזה יכול להיעלם לחלוטין ללא חיסון. יש לנו פחות ופחות אנשים שנדבקו וזה יכול בסופו של דבר שהנגיף ימות".