המשטרה מעלה הילוך ומגבירה את האכיפה על מגבלות הקורונה , תוך שהיא נערכת להמשך מאבק בנגיף. אחרי חודשיים של התרופפות באכיפה בשבוע האחרונה נרשמת עלייה משמעותית במספר הקנסות וביממה האחרונה רשמו השוטרים 1,600 קנסות לאזרחים שלא עטו מסיכה על פניהם.

במשטרה מציינים כי על רקע נתוני העלייה בהיקף התחלואה ברחבי הארץ, קיים מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן הערכת מצב מיוחדת עם מפקדי המחוזות וראשי אגפים במשטרה, בנושא המשך פעילות המשטרה והגברת האכיפה המשטרתית לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

"בתוך כך, המשטרה נערכת בימים אלו להקמת מנהלת תיאום של אכיפת תקנות הקורונה בהתאם להנחיות הדרג המדיני. מ״מ המפכ״ל הנחה כי לצד היערכות להקמת מנהלת ארצית, בשלב זה בכל מחוז משטרתי ברחבי הארץ יפעל כוח משימה בכל שעות היממה הכולל עשרות שוטרים לצד מפקחים שיופעלו בהתאם לצרכים ולהערכות המצב שיתקיימו ברמה המחוזית" אומרים במשטרה. 

קורונה בישראל: אכיפת מסכות (צילום: אבשלום ששוני)
קורונה בישראל: אכיפת מסכות (צילום: אבשלום ששוני)

ניצב כהן הנחה את מפקדי המחוזות למקד את האכיפה המשטרתית בהתאם לצרכים הלאומיים ובעיקר במרחב הציבורי כשהמסר ברור, חובת עטיית מסיכת פנים (נשמיות) במרחב הציבורי, מניעת התקהלויות אסורות, פעילות של/בבתי עסק בניגוד לתקנות, ביצוע בקרות ואכיפת הפרות הנוגעות לחובת הבידוד והדיווח.

נבהיר כי האכיפה המשטרתית בהקשר של בתי עסק, קניונים, אולמות אירועים וכיו״ב, תבוצע במשולב עם אכיפה בנושא רישוי עסקים, תוך מיקוד במוקדי הפרות חריגות. בית עסק שלא יעמוד בתנאים שיקבעו ויחרוג מהתקנות- יהיה חשוף לקנסות וצו סגירת העסק בכפוף לשימוע.

לצד המשך פעילות הסברה לציבור והכוונת התנהגות האוכלוסייה, הנחה מ״מ המפכ״ל להגביר את פעילות האכיפה של התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם, לבצע אותה בכל מקום שנדרש באופן יזום ומגיב ולהמשיך בהפעלת שיקול הדעת של מפקדים ושוטרים בתכנון הפעילות וביצועה בכדי לצמצם את כמות הנדבקים תוך פגיעה מינימאלית ככל שניתן בשגרת החיים המורכבת שכולנו חווים בצל הקורונה. מאז תחילת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה לפני כשלושה חודשים ועד היום ניתנו ע״י המשטרה 75,652 דוחות.