חברת טלפייר, המייצרת מערכות לגילוי וכיבוי אש, משיקה בימים אלה אפליקציה ראשונה מסוגה שתתריע בזמן אמת על דליקה המתפתחת במבנה, לרבות בבנייני מגורים, מגדלי משרדים, קניונים, בתי חולים, בתי אבות, מפעלים ועוד, ובכך תסייע במניעת אסונות ונזקים.

במבנים שבהם מותקנת מערכת גילוי וכיבוי האש של חברת טלפייר יוכלו מעתה להשתמש גם באפליקציית המובייל של החברה Alerto, המושקת לראשונה בישראל. באמצעות האפליקציה יוכלו קציני הביטחון, מנהלי האחזקה והתפעול, חברות הניהול ואף ועדי הבית להתעדכן בזמן אמת ולקבל התרעות על דליקה הפורצת באחת מקומות המבנה. 

לא פחות חשוב, האפליקציה תתריע גם על תקלות שמערכת גילוי וכיבוי האש תזהה, כגון גלאי עשן תקול, גנרטור לא פעיל, ספרינקלר שלא עובד ועוד. הנגשת מידע זה למנהל המבנה ישירות לנייד תאפשר לשמור על שגרה בטוחה יותר, תקינות המערכות באופן קבוע שתחסוך בטווח הארוך כסף רב בתחזוקת המבנה, והכי חשוב, תסייע בשמירת חיי הדיירים ושוהי המבנה. 

"בעזרת האפליקציה, קציני הביטחון ומנהלי האחזקה ישפרו את יכולות ניהול אירוע אש או תקלה במבנה, ובכך יעניקו לדיירים ושוהי המבנה שקט נפשי והגנת אש מרבית", מסרו המפתחים והוסיפו כי "האפליקציה מקנה יכולות שליטה ובקרה 24/7 על המתרחש במבנה, ובכך יכולה לצמצם משמעותית את זמני התגובה במקרה של אירוע אמת במבנה". 

מנכ"ל טלפייר שגיא רובין הדגיש כי "מערכות גילוי האש הן בראש ובראשונה מערכות מצילות חיים. את אפליקציית Alerto פיתחנו מתוך מטרה להעניק מענה מקיף יותר הכולל שליטה, בקרה ומודעות מוגברת למתרחש בבניין מבחינת מערך גילוי האש שבו. 

"אנו מאמינים כי הגברת המודעות והנגשת המידע לנייד יוכלו לצמצם משמעותית נזק שעלול להתרחש כתוצאה מאירוע אש או תקלת מערכת ואף עשויים להציל חיי אדם", הוסיף רובין. "האפליקציה, שהושקעו בה משאבים רבים, היא הראשונה מסוגה בארץ, ומאפשרת לנו להשלים את המענה הניתן לתחום גילוי וכיבוי האש, לצד התקנת המערכות המתקדמות של טלפייר".