סמיון, אוח סמיון. האיש והכישרון המיוחד שלו להתמודד בספורטיביות ובכיף בכל המצבים הכי קשים, כשבניגוד לאוגלבו, החיוך השובבי והקורץ שלו שובה בקסמו ומפזר סביבו שמחת חיים, הומור, שנינות וקלילות שצובעת את המסך בצבעים עליזים, ורק בגללו כדאי לצפות בעונה שזקוקה לפוטושופ דחוף על מנת להסתיר את כל הכיעור האנושי. סמיון, אסטרטג, מניפולטור, ערמומי ושקרן לא קטן, אך מבצע את פעלוליו ומעלליו בקטע טוב ובנחמדות שפשוט קשה לכעוס עליו.

אם עד כה לא ידענו למה להאמין והאם סמיון באמת הכשיל את המשימה כשהתחרה מול בני ברוכים, אמש האמת יצאה לאור, כאשר חשף ב"צינור" שהוא בכוונה הכשיל את משימת החסינות. מבחינתי, אם סמיון רצה להכשיל את המשימה על מנת להגיע למועצת השבט ולהרחיק אחת ולתמיד את עוכרת האווירה ליטל סמדג'ה, זאת מטרה שכל אמצעי להשיג אותה היה כשר. סמיון אולי נחשוש ונוכל (שובה לב), אבל לפחות הוא לא מוכן לתת יד לעידוד התופעה שסמדג'ה מייצגת, כמו כמה מתמודדים אחרים, אלינה ודוד יפי הנפש למשל, ששומעים את הסגנון הבוטה ולא פוצים פה על מנת למחות.  

סמיון כבש את לבי מתחילת העונה, אבל במיוחד אתמול כשקיבל בשוויון נפש את ההתקפות מצד ישראל ואסי השייח' על שמכר את המשימה (תראו מי שמדבר, כן? ישראל, גדול השורדים בדורו שמעולם לא הכשיל משימות). "אם הם חושבים שבכוונה הכשלתי את המשימה, אז מה אני יכול לעשות?" הסביר סמיון למצלמה וכמעט התפוצץ מצחוק. ואיזה תענוג צרוף היה לצפות בפנים הנפולות של בוזגלו כשהבין שיש פה ניצחון טקטי לסמיון מכיוון שיש לו את מרב הקולות על מנת להדיח במועצה את מי שהוא לא חפץ ביקרו. בבת אחת, כל הביטחון העצמי של אסי נעלם לתוך האוקיינוס הגדול והוא נראה כמו בלון נפוח שכל האוויר יצא ממנו, או כמו ילד שלקחו לו את הצעצוע האהוב עליו. במקרה שלנו, הכתר שהוא נשא על ראשו מהרגע הראשון שרגלו דרכה על חולות הזהב.

אם המזימה של סמיון תיכשל בפרק הערב, וחלילה הוא יודח, הריאליטי יאבד את אחד המתמודדים הכי שווים, בלאט. 

אחרי שגמרתי את השבח וההלל על סמיון, הפייבוריט שלי לניצחון, אני חייבת לציין שהישרדות הייתה פעם בשבילי תוכנית הרפתקנית ואיכותית הרבה יותר מתוכניות ריאליטי אחרות. היו בה תחמונים, מניפולציות, אסטרטגיות וגם התאהבויות (איך אפשר בלי), אך היה בהם סטייל, תחכום וחוכמה.

גם בעונה הנוכחית הליהוק של כמה מהמתמודדים הוא מעניין ויכול היה להרים אותה לגבהים, כמו עידן, קוז'י, ג'רבי, רגב ודוד, אך המתמודדת סמדג'ה הכניסה רוח רעה והורידה אותה לאשפתות. שוב אנחנו מקבלים מנה גדושה של מופע אימים שהפעם עולה מדרגה כאשר, כמו בעינוי סיני, מציקים לנו עם סיפורי ההתעללות שהיא עוברת. מי ישמע, משקים אותה בכוח מי אוקיאנוס מלוחים וקושרים אותה עירומה לעץ קוקוס כל הלילה תחת גשם זלעפות. 

מתמודד מעניין וזאת שמורידה את התוכנית לאשפתות. עידו קוז'יקרו, ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)
מתמודד מעניין וזאת שמורידה את התוכנית לאשפתות. עידו קוז'יקרו, ליטל סמדג'ה (צילום: צילום מסך רשת 13)

אם ההפקה דוחפת לנו אותה בכוח, בגלל שהם באמת חושבים שהיא מצחיקה נורא (היא לא) אז ניחא, אולי זה חוש ההומור המוזר שלהם. אבל אם זה בגלל שהם חושבים שהיא יכולה להיות נושא לצחוק שיעורר את השיח ויעלה את הרייטינג, זה כבר סיפור אחר לגמרי, וסיפור אכזרי מצידם. בכל מקרה, במקום להלעיט אותנו בנזיד הלא טעים הזה, הייתי במקומם מטיסה את ד"ר רבינוביץ' לפיליפינים שיטפל בתופעה, כי נמאס לי לזפזפ בין "הישרדות" ל"מטבח המנצח" בכל פעם שאני נתקלת בה על המסך. עדיף לי כבר לשמוע את חיים כהן, למרות שהוא נראה שחוק ועייף ב"מטבח המנצח", ולצפות במנות מגרות ובמתמודדים שיודעים להתנהל בתוך תחרותיות לא פשוטה ותחת לחץ זמן מטורף, ועדיין לשמור על פאסון ומבלי ללכלך את הפה.

ישראל אוגלבו, עוד תכשיט בחבורת האנטיפטים, מזכיר יותר ויותר את צ'ארלי צ'פלין בגלל השפם והתסרוקת, אך בעוד האחרון כבש והקסים את העולם באישיותו המצחיקה והאנושית, אוגלבו מצליח להשניא את עצמו על רוב הצופים. אל תאמינו לרגע לחיוך הקריפי והעצבני שמרוח על פניו באופן קבוע. הפה מחייך, אך העיניים משדרות אטימות וקדרות מאיימת. לאחרונה הוא חבר עם סמדג'ה ועל זה נאמר: מצא מין את מינו.