המשטרה נאלצה לחלץ היום (שלישי) בכוח את פרשן חדשות קשת אמנון אברמוביץ' בהפגנת הימין נגד בג"ץ במוזיאון תל אביב. הפרשן הגיע לצלם כתבה והותקף על ידי מפגינים שקראו לעברו בין היתר: "שונא ישראל", "כלב", "גייס חמישי"ו- "י'שרוף מסריח". 

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בתגובה: "אסור לנו לקבל בשיוויון נפש מראות שכאלה. אף עיתונאי לא צריך להידרש לאבטחה בעודו מבצע את תפקידו, תהיינה עמדותיו אשר תהיינה. אל תעצמו עיניים, זו איננה דרכנו. זו לא דרכו של עם ישראל. עלינו לעשות הכול כדי שאף אחד מאתנו לא יחוש מאוים בשל עמדתו הפוליטית ויהיה זה ראש ממשלה, שר, ח"כ, עיתונאי או אזרח מן השורה. אני פונה אל כל המחנות מימין ומשמאל – הרגיעו את הרוחות, צאו נגד מראות ומעשים נקלים שכאלה. עצרו את השנאה".

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר: "אני מגנה בתוקף את האמירות הקשות כנגד אמנון אברמוביץ. מותר לא להסכים, מותר לחלוק, אבל אסור בתכלית האיסור לאיים על עיתונאים. תקשורת חופשית היא אבן יסוד במדינה דמוקרטית ופלורליסטית".

העיתונאי בן כספית בציוץ בחשבון הטוויטר: "ושוב צריך לחלץ את אמנון אברמוביץ', נכה צה"ל וגיבור ישראל, מהפגנת ה"קומץ". אגב, ממש אתמול בבוקר פרסם אחד מראשי קנוניית ההסתה הזו בקשה לשגר אליו לקו "מלשינון" מיוחד מידע על כל מיני עוכרי ישראל, כולל אברמוביץ' כמובן. בהמשך לטור שלי מסופהשבוע, על ביוב ההסתה".

חה"כ משה קרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "קללות אינן דרכנו. כדאי להיזהר שלא לחצות את הגבול הדק בין הפגנה לגיטימית לאלימות מילולית. אבל אמנו ןאברמוביץ יורק על אותם מפגינים, מצביעי הליכוד, כל ערב שבת, כל פעם מחדש. מותר לצעוק, אבל הקללות פסולות. צריך לזכור שלמפגינים אין את המגפון שיש לו בכל יום שישי". 

גם הפעיל החברתי אלדד יניב הגיב בחשבון הטוויטר: "גיבור ישראל יוני נתניהו הי״ד לו היה בחיים בוודאי היה מצלצל הלילה לגיבור ישראל אמנון אברמוביץ׳ ואומר לו: אחי אתה. בחיי שעברנו את הגבול. צריך להפסיק עם השנאה המטורפת הזו. זה יגמר ברצח!"

כזכור, במהלך שידור של "הליכוד TV" הופיע השחקן יוסי וידר במערכון, שעליו הולבשו פניו של פרשן חדשות קשת 12, בעזרת פילטר החלפת פנים. הפילטר והאיפור שעל פניו של וידר, עימו שדה שוחח במהלך המערכון הראו באופן נלעג, לטענת צופים רבים של ערוץ התעמולה, את כוויותיו של אברמוביץ'. 

בפתח המערכון השחקן המגלם את אברמוביץ' פונה לשדה ושואל אותו "איך אני נראה?", ובתגובה, שדה עונה לו "נראה טיל, אמנון". אמירה זו, עוררה סערה ברשתות החברתיות וגררה גל של תגובות נאצה נגד שדה ושידורי הליכוד טי.וי.

"אתה נראה טיל כמו תמיד, אמנון" אלירז שדה בליכוד טיוי. צילום מסך