שורה של בעיות מעיבה על ההיערכות לפתיחת בתי הספר של החופש הגדול. יו"ר איגוד המנהלים של אגפי החינוך ברשויות המקומיות וממייסדי הקבינט הציבורי לחינוך, אבי קמינסקי, מזהיר: "לא כל הרשויות יהיו מוכנות ל־1 ביולי". בית הספר של החופש הגדול יאפשר לתלמידים להשלים פערים שנוצרו בשנה האחרונה עקב התפרצות הקורונה. החזרה למסגרת חינוך משלימה בתקופה מאתגרת זו תאפשר גם יציבות למשק הישראלי ותסייע כלכלית וחברתית למדינה, כך אומרים במשרד החינוך. לעובדי ההוראה יתאפשר לעבוד בבית הספר של החופש הגדול בתמורה לתשלום שכר נוסף, והפעלת מסגרות אלה תהיה תחת אחריות הרשויות המקומיות. 

קמינסקי פנה אתמול במכתב רשמי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב וכתב: "אני מוצא לנכון לפנות אליך ולהביא לתשומת לבך כי לא כל רשויות החינוך המקומיות יהיו מוכנות ב־1 ביולי, ורצוי שתהיה תחנת כניסה נוספת לתוכנית ב־5 ביולי. צר לי שלא מצאת את הזמן להיוועץ עמנו, על מנת ללמוד את הקשיים והאפשרויות להפעלת התוכנית שאנו פועלים במסירות כדי לבצעה במלואה".

תלמידות בית ספר עם מסכות (צילום: פלאש 90)
תלמידות בית ספר עם מסכות (צילום: פלאש 90)

עוד הוסיף קמינסקי: "התבשרנו כי יש כוונה של משרד החינוך וגורמים נוספים להתחיל את התוכנית בית הספר של החופש הגדול כבר ב־1 ביולי וזאת עקב החלטת בית המשפט. נבקש להבהיר כי מנהלי אגפי החינוך מחויבים לתוכנית ורוצים לקדמה. ביקשתי מכלל מנהלי אגפי החינוך בארץ, אישית, שיתארגנו לקראת התוכנית בהתאם". 

כזכור, ביום שישי החליט בית המשפט לדחות את בקשת המדינה להאריך את שנת הלימודים, דבר שגרר את הקדמת מסגרת בית הספר של החופש הגדול. טרם החלטת בית המשפט שאל קמינסקי גורמים במשרד החינוך מה יקרה במצב שבו יסתיימו הלימודים ב־30 ביוני, ולדבריו התשובה שהתקבלה הייתה: "בכל מקרה, בית הספר של החופש הגדול יתחיל ב־14 ביולי". אולם כעת השתנה הדבר וגרר צורך מהיר בהכנת המסגרת וגיוס כוח עבודה אליה, שכן כאמור ייתכן שלא כל הרשויות יוכלו לעמוד בתאריך היעד החדש לפתיחתה.