דיון שהתקיים ביום שני האחרון בבית המשפט המחוזי בלוד עסק בבקשה לתבוע ייצוגית את חברת פייסבוק בכל הנוגע לפגיעה בפרטיות משתמשים. התובעים טוענים כי פייסבוק הפרה לכאורה את פרטיות המשתמשים בשירות הצ'ט הפרטי שלה, הנקרא מסנג'ר. 

במהלך הדיון אמר עורך דינו של התובע: "משתמש לא מסוגל להבין ולחוש את הפגיעה בכניסה להודעות הפרטיות שמיורטות על ידיה. המשתמש סבור שהודעה היא פרטית, בינו לבין מי שהוא מתכתב איתו, כאשר בפועל אין זה כך".

פייסבוק מבקשת למחוק את הבקשה לתביעה ייצוגית בנימוק כי אין פגיעה בפרטיות וכי מטרת המעבר על הודעות, אם קיים כזה, היא לצרכים תפעוליים, מניעת וירוסים ועוד. עם זאת, פייסבוק שללה שימוש לכאורה באותן שיחות פרטיות עבור צרכים מסחריים. 

אין זו התביעה היחידה שעומדת נגד פייסבוק בהקשרים אלו בישראל. לאחרונה דווח ב"מעריב" כי קבוצת עורכי דין ישראלית הגישו נגדה תביעת ענק בגין הפרה לכאורה של פרטיות ואיסוף מידע ונתונים על המשתמשים במוצרי החברה. 

שאלת פרטיות המשתמשים עלתה ביתר שאת בפרשת קיימברידג' אנליטקה, ששילבה כריית נתונים, מסחר בנתונים, ניתוח מידע ואסטרטגיה תקשורתית לצורך השפעה על תהליכי בחירות במדינות ברחבי העולם, ובהן ארה"ב, במטרה להשפיע על תוצאותיהן.