הגל השני הגיע? מספר המתים מנגיף הקורונה באמריקה הלטינית חצה היום (רביעי) את רף ה-100 אלף בני אדם, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס, שאיגדה נתונים בנוגע להתפשטות המחלה ברחבי העולם.

בתוך כך, במקסיקו, שהפכה לאחד המוקדים המרכזיים להדבקה באזור, נרשם שיא יומי שלישי של 6,288 מאובחנים מאומתים בנגיף במהלך היממה האחרונה, לצד 739 מתים נוספים. בכך עלה מניין הנשאים ל-191,410 בני אדם לצד 23,377 קורבנות. 

קורונה במקסיקו (צילום: REUTERS/Gustavo Graf)
קורונה במקסיקו (צילום: REUTERS/Gustavo Graf)

המצב בברזיל מוסיף להיות חמור כאשר במהלך היממה האחרונה נוספו 1,374 קורבנות למניין המתים מהמחלה בשטחי המדינה, כך לפי נתונים שפרסם משרד הבריאות הברזילאי. בנוסף, 39,436 מאובחנים חדשים נוספו לנתונים הקיימים, כך שמניין הנדבקים במדינה חצה את ה-1.1 מיליון בני אדם. 

בקולומביה הודיעו על הארכת הסגר האזרחי עד לאמצע חודש יולי, בשל הזינוק בנתוני התחלואה בתקופה האחרונה. כמו כן, הממשל הודיע על סגירת גבולות המדינה לטיסות בינלאומיות עד לסוף חודש אוגוסט. נכון לרגע זה, הרשויות במדינה דיווחו על מעל ל-73,500 מקרי הידבקות לצד 2,404 מקרי מוות. "נתחיל בפיילוט של פתיחת הסגר והקלה במגבלות במקביל, בייחוד לכל הנוגע לבתי עסק לממכר מזון ולפתיחת מוסדות דת, זאת בהתאם לנתוני התחלואה בתקופה הקרובה", ציין הנשיא איוואן דוקה במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה אתמול. 

קורונה בברזיל (צילום: רויטרס)
קורונה בברזיל (צילום: רויטרס)

הנתונים המדאיגים מגיעים לא רק מיבשת אמריקה, אלא גם מאירופה, בה מדינות רבות כבר החלו לחזור באופן הדרגתי לשגרה בשל הירידה בהיקף הנדבקים הכולל. עם זאת, הנגיף ממשיך לתת את אותותיו ולהכות בעוצמה במדינות מסוימות. בגרמניה למשל נרשמה עלייה של כ-600 נדבקים מאומתים חדשים בנגיף לצד 19 מקרי מוות נוספים. בכך עלה מספרם הכולל של הנשאים ל-191,449 לצד 8,914 קורבנות. 

כזכור, במדינה האירופאית הורו על הקלה בהנחיות האזרחיות ועל פתיחת המפעלים ובתי העסק הגדולים כבר בחודש אפריל, אם כי בחשש גדול ובהסתייגות מצד הרשויות וגורמים בכירים בממשל. הקנצלרית אנגלה מרקל אף אמרה במהלך ישיבה בפרלמנט בברלין באותה התקופה כי המשבר רחוק מסופו וכי "אנחנו מהלכים על קרח דק, ייתכן כי נחיה עם הנגיף הזה עוד זמן רב". 

קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)
קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)

חדשות רעות דווחו גם באוסטרליה הרחוקה, שם נרשם במהלך הלילה מקרה מוות ראשון מהווירוס הקטלני לאחר יותר מחודש שבו לא תועדו קורבנות לנגיף במדינה כלל. הנתון הזה, לצד עלייה של עשרות נדבקים במדינת ויקטוריה ביבשת במהלך היממה האחרונה, הוביל את הממשלה להאריך את מצב החירום באזור למשך חודש נוסף וכן להורות על הרחבת מגבלות הקורונה שהוטלו על האזרחים. 

ארגון הבריאות העולמי הביע דאגה מהמצב ונתן את דעתו לעלייה האחרונה בנתוני ההדבקה העולמיים, ועידכן כי לפי שעה, הנתונים הקיימים  מצביעים על עלייה 183,020 נשאים מאומתים נוספים של הנגיף, בתוך 24 שעות.