המשטרה נאלצה לחלץ אמש בכוח את פרשן חדשות 12, אמנון אברמוביץ', בהפגנת הימין נגד בג"ץ במוזיאון תל אביב. הפרשן הגיע לצלם כתבה והותקף על ידי מפגינים שקראו לעברו בין היתר: "שונא ישראל", "כלב", "גייס חמישי"ו- "י'שרוף מסריח". הבוקר (רביעי) שוחח פרשן חדשות 13, ברוך קרא, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והביע חשש מפגיעה עתידית בעיתונאים.

היית ליד אמנון אברמוביץ.
"לא בדיוק. הרגע שראיתי שאמנון מסתובב שם זה הרגע שראיתי קהל גדול צורח ובאמת מתאגד באיזו נקודה ברחבה של מוזיאון ת"א. אני ואבישי בן חיים היינו במקום אחר, ואז פתאום הלכתי לשם וראיתי את הקהל".

ואז מה אתה עושה? אתה רואה שמקיפים אותו.
"מה שלמעשה ראיתי זה ששורה ארוכה של אנשי יס"מ ממש מבודדים את אמנון מההמון הזה. אני פשוט רצתי לשם ונתתי חיבוק לאמנון. התבאסתי על הדבר הזה, חטפתי קללות משלי, וזהו. זה פשוט אירוע מדכא, כמו הרבה מאוד אירועים".

איך אמנון הגיב לסיטואציה הזאת?
"הוא הגיב בקור רוח. הוא פשוט הלך והתרחק מהרחבה".

אבל היס"מניקים מחלצים אותו.
"הקהל הזה, אני כבר כמעט יכול לזהות אותו בשמות. הוא קהל די קבוע, לא גדול צריך לומר, באזור ה־200 איש. אני זוכר את הקהל היטב מכל הסדרה שאבישי ואני עשינו על 'ישראל הראשונה וישראל השנייה'. זה ממש אותם פרצופים ואותם אנשים. אני חושב שברובם הם אנשים לא אלימים אבל מאוד בוטים מבחינה מילולית".

כשיש 200 על אחד זה לא נעים.
"בוא נהיה הוגנים, לא כל ה־200 הלכו לכיוון אמנון. הקבוצה הספציפית שהתגודדה סביב אמנון באותו אירוע אתמול בערב היא קבוצה של 20-30 איש".

בשיאה של הסיטואציה, היה משהו אלים? או בעיקר הטחת קללות וקריאות.
"אני רוצה לקוות שאף אחד לא היה מרים יד. אבל ברור שיס"מניקים לא יכולים לקחת שום סיכון וברגע שהם רואים משהו שנראה כמו דבר שעלול להיות אלים אז ברור שהם עשו מה שצריך. הדבר הנורא פה, וזה אני אומר מתוך התחושה שלי על ההפגנה הזאת, שזו הפגנה שבאמת מתחילתה ועד סופה מבוססת על הסתה מתמשכת נגד מערכת המשפט כשחקן ראשון ונגד התקשורת כשחקן שני, רואים אותנו משום מה כהיינו הך. כאשר ההסתה הזאת מבוססת על כל מני רבעי סיפורים ועיוותים".

לאן זה הולך? התחזית שייפגע חלילה עיתונאי לא מופרכת.
"זאת לגמרי לא תחזית מופרכת. אני חסיד גדול מאוד של חופש הביטוי, אני לא חושב שיש משהו שאפשר לעשות כנגד אותם שקרים שמופצים. זאת פשוט תעשיית שקרים מאוד משומנת עם קליפים של וידאו".

אתה רואה קשר ישיר בין התעשייה הזאת לבין מה שקורה בשטח.
"אני רואה קשר ישיר בין נתניהו לדברים האלה. אני חושב שהוא מנצל את התעשייה הזאת ושהוא מנצח על התעשייה הזאת. הדברים האלה ממומנים, לא יודע מי ולא יודע אם נתניהו קשור, אבל כל הקליפים וההפגנות האלה - זה ממומן. לדעתי זה מסוכן, אבל אני לא חושב שאפשר למנוע את זה. חוץ מלבוא ולהתריע אני לא חושב שאפשר למנוע את זה משפטית. אני נגד שימוש באכיפה משפטית בענייני חופש ביטוי, זאת עמדה בסיסית שלי כעיתונאי, אבל זה מפחיד".

דיברת עם אמנון?
"מעט מאוד. היה לי חשוב ברמה האישית כעיתונאי לעיתונאי לחבק אותו. זה הדבר היחיד שיכולתי לעשות. האיש, שמעבר להיותו עיתונאי חווה את מה שחווה, הוא באמת גיבור ישראל. האנשים הבזויים האלה, ואני לא מדבר חלילה על כל המפגינים, שכן הפגנה היא דבר לגיטימי גם היא מבוססת על שקרים, אותם אנשים שמתגודדים ויוצרים אווירה אלימה סביב עיתונאי שעושה את עבודתו ועוד עם כל ההיסטוריה והרקע שלו, הם בזויים".