שר התקשורת, יועז הנדל (כחול לבן), התייחס הבוקר (רביעי) לאירוע בו הותקף הפרשן אמנון אברמוביץ' בהפגנת ימין ונזקק לליווי משטרתי בצאתו מהמקום אמש. הנדל השיב על שאילתה שהגיש ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) בנושא "עיתונאים בעין הסערה - רינה מצליח מזה ולהבדיל קלמן וסגל מזה".

"אני רוצה לדבר קצת על תקשורת באופן כללי. מעטים מבינים עד הסוף שמשרד התקשורת תפקידו להתעסק בתקשורת. החלק שנוגע לעיתנואים הוא קטן יותר אך יש משהו סימבולי במושג הזה. כהיסטוריון, מאז ימי נפוליאון עיתונאים היו אויב ושק חבטות. היתה אמירה ששלושה עיתונאים מסוכנים מאלף כידונים. אני מאמין שמרבית חברינו שחיים פה בבית מבינים שתפקיד התקשורת הוא לבקר את השלטון, לא להתחנף אליו. להעיר נקודות אפלות. למצוא אפליה במוסדות חינוך, איפה יש שחיתות. אני חושב שהעיתונות הישרלאית הגיעה להישגים בהרבה נושאים כאלה, שתרמו גם לך וגם לי, ללא קשר לזיהוי הפוליטי", אמר הנדל.

"אני חושב שבלי קלמן ובלי דרוקר ובלי עיתונאים אחרים היינו יודעים הרבה פחות על מה שקורה במדינה, ובמיוחד חיים עם הרבה פינות חשוכות. האם אני אוהב שמבקרים אותי כפוליטיקאי? לא. אני גם לא אוהב שכותבים עליי דברים לא נכונים או מסולפים. עיתונאים גם לא חפים מביקורת. מותר להשמיע קולות, ובכל זאת תקשורת ועיתונות היא חלק מהדמוקרטיה ואנו זקוקים לה כשם שהם זקוקים לנו", המשיך.

"אני רוצה להעלות כמה נורות אזהרה. הראשונה היא מה שקרה אתמול, כשעיתונאי הולך ומאיימים עליו ומקללים אותו. אסור שבמדינת ישראל ייחצו קוים אדומים. אסור שעיתונאי ירגיש שמאיימים על חייו, שיזרקו אותו לכלא. גם אם הם אומרים משפט לא ראוי, מותר וצריך לבקר אותם אך לא צריך למרר את חייהם ולשלוח איומים. ואני גם אומר על רינה מצליח. אני לא אוהב כל מילה שהיא אומרת אבל אני לא רוצה שבמדינת ישראל יתקפו עיתונאים", הוסיף.

"כאשר עיתנאים נשלחים בבית הזה לפוליגרף זה קו אדום שנחצה. וכאשר לוקחים צמד עיתונאים בתאגיד ומורידים את התכנית שלהם בדיוק ברגע שבו מתמנה מועצה חדשה... אני חושב שכולנו צריכים לצאת מהפוזיציה שלנו ולהסתכל על העיתונות לא דרך עיניים של מי מחבק או תוקף את החרדים או תוקף או מחבק את המגזר הערבי, אלא להסתכל על העיתונות כחלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה. צריך להחיל כללים אחידים – לעודד ביקורת על השלטון ולא חנופה. אני אומר בייחוד לחברי בימין – איש ימין לא קורא לסתימת פיות אלא מאמין בשוק חופשי. ולחברים בשמאל, שיזכרו שליברליות וחופש ביטוי זה גם לעיתונאים עם דעות אחרות", סיים הנדל את דבריו.