פרשן "חדשות 12" אמנון אברמוביץ' הותקף אתמול במהלך הפגנת הימין נגד בג"ץ על ידי מפגינים שקראו לעברו בין היתר: "שונא ישראל", "כלב", "גייס חמישי" ו-"שרוף מסריח".  בעקבות כך נזקק הפרשן לליווי משטרתי. 

העיתונאים בן כספית וינון מגל שוחחו היום (רביעי) על התקרית בתוכניתם ב-103FM. בפתח התוכנית שאל מגל את כספית על איזה נושא הוא ירצה לדבר. "על מה אני רוצה לדבר?", ענה כספית. "אני רוצה לדבר על מה שאתה שתית אתמול בלילה כשהתקוטטת איתי בטוויטר והתחלת להשוות את מה שקרה עם אמנון אברמוביץ' לצעקות של עפר שלח בזמנו על המגישים של ערוץ הכנסת. אי אפשר להשוות בין שני הסיפורים".

"במקרה של שלח לא היה לשניה אחת איום פיזי על המגישים של ערוץ הכנסת", טען כספית. הוא חזר מיד אחרי התקרית, התנצל עמוקות והם מחלו לו... המקרים שאנחנו חווים בימים אלו זה משהו אחר. אתה לא מבין שכל התופעות המתועבות הללו, החל מאותו שלט בחירות של עיתונאים 'הם לא יקבעו' ועד מקרה אברמוביץ' בהם מסמנים את העיתונאים, ראש הממשלה מחקה עיתונאים והבן של ראש הממשלה קורא לאביעד גליקסמן 'ינשופון', עושים לנו דה לגיטימציה?".

אמנון אברמוביץ' מותקף על ידי פעילי ימין (צילום: צילום מסך)
אמנון אברמוביץ' מותקף על ידי פעילי ימין (צילום: צילום מסך)

בתגובה ענה ינון כי גם עיתונאים מימין חוטפים גידופים מהציבור. "מה שעושים לי ולאראל ולריקלין ולקלמן ולעמית, זה בסדר? גידופים וקללות - אתה יודע כמה אנשים אני חוסם בטוויטר על קללות?".

"בסוף, כשעמית סגל הולך להפגנת שמאל הוא מסתובב בחיוך בשלווה, וכשאמנון אברמוביץ' מסתובב בהפגנת ימין, צריך משטרה לחלץ אותו. אם לא הייתה שם משטרה, הוא היה חוזר במצב אחר לגמרי. אני בטוח ומשוכנע בכל נימי נפשי שאתה יודע את האמת".

"מה שקרה שם מגיע לו"

משה מירון, אחד המפגינים, סיפר ב-103FM על שהתרחש אמש במוזיאון תל אביב: "אמנון הגיע ואני קראתי לו: 'צבוע'. מה שקרה לו שם מגיע לו. הכתבות שלו מוטות לצד מסוים, הוא רודף את הימין. זכותנו למחות נגד הבנאדם. אנחנו לא יכולים לשתוק על דברים כאלה".