רציתי לשתף בשינוי גדול מאוד שעברתי בחצי השנה האחרונה: גיליתי שבעלי מנהל קשר זוגי עם אישה אחרת. מדובר היה באכזבה גדולה, אך הייתה זו גם דלת שנפתחת לשינוי בעיניי. לאחר הבלבול הראשוני כאמא לארבעה ילדים, לא ידעתי איך מתגרשים או לאן הולכים, זאת בנוסף לעובדה שמשפחתי לא גרה בישראל ואני מתגוררת כאן בלעדיהם כבר 20 שנה. לבסוף בניתי את עצמי מבחינה כלכלית במשך חמישה חודשים ומצאתי בית מקסים. מקום העבודה שלי אף תמך בי מאוד בתקופה הקשה ונתן לי הלוואה, כך שלא מזמן עזבתי את הדירה שמצאתי לבית אחר. מה עושים מכאן? איך משכורת יכולה להכיל תשלום שכירות, מחיה ובילויים? אני רגילה לאיכות חיים טובה.
“איזו מכה זאת, בייחוד העלבון על האמון והבגידה, אכזבה מהאדם. קודם כל, גם אם חיים חצי חצי מגיע לך תשלום מזונות, ואם ההכנסה המרכזית בבית הייתה של הגרוש שלך וזאת משמורת משותפת על ארבעה ילדים, תקבלי הנחה על חלק מהתשלומים. בעקבות ההנחה תקבלי כמה אלפי שקלים ואת זה צריך לדרוש. בנוסף, את צריכה עורך דין טוב ומוכר בענף, וזה מאוד חשוב במיוחד בתחום זה. תוודאי שאת משתמשת בשירותיו גם אם זה עולה מעט יותר. לגבי כל היתר, תבדקי כמה את מרוויחה וכמה זה יוצא ביחד עם תשלום המזונות. תערכי תכנון פיננסי אמיתי כדי לראות איך ניתן אולי להעלות מעט את שכרך. זה לא פשוט וזאת היערכות, אך זה מחייב”.

אני איש מכירות בתחום המכשור הרפואי, והוציאו אותי לחל”ת בתחילת התפשטות נגיף קורונה לחודשיים וחצי. לאחר החזרה לשגרה, נאמר לי שאני יכול לשוב לעבוד, אך קיצצו את משרתי בחצי והעבירו את העבודה שלי לבית. כתוצאה מהמהלך, איבדתי 4,000 שקלים מהמשכורת שלי. כעת אני מרגיש תקוע, כי אני רואה בעבודה שלי אפשרויות קידום, אך אני חייב את הכסף. אני חסר אונים ומחפש רעיונות להרוויח עוד כסף, זאת בנוסף לכך שאני לא מצליח להביא את עצמי לידי ביטוי באותה צורה בעבודתי הנוכחית. איני רוצה לברמן בלילות מאחר שזה יוציא אותי מהמיקוד שלי, אך אם לא תהיה ברירה אעשה זאת.
“נשלחת לחל”ת כמו רבים וטובים מדי מאיתנו, ואחת מתופעותיה של התקופה היא שמחזירים עובדים לעבודה אך לחצי משרה ומהבית. זאת זווית מעניינת, אתה אומר שמצד אחד אתה מרוויח חצי מהמשכורת הרגילה, אך אתה לא רוצה לוותר על העבודה הזאת כי אתה רואה בה עתיד. לא תצטרך למלצר ולברמן, אלא חשוב שתקים עסק בזמן הזה, וזה טוב שתהיה לך תוכנית מגירה. לכולנו חשובה תוכנית מגירה, זה קריטי, ומומלץ שתפתח לעצמך בבית כרגע עסק, תעבוד בחצי משרה ותמכור באופן חיצוני. אני מציע שתקים עסק למכירות ותייצג ארגונים אחרים שתמכור את מוצריהם על בסיס הצלחה. תזהה תחום או שניים שבהם יהיה לך מתאים למכור ותתחיל לפנות לחברות”.

לפני כמה שנים אני ובעלי עשינו צעד שלתחושתנו היה טעות. היינו זוג צעיר אחרי חתונה ורצינו לקנות בית. למרות שקיבלנו סכום כסף מהמשפחה הוא לא הספיק, אך ראינו מודעה שקרצה לנו וחשבנו שאנו עושים את עסקת חלומותינו. במודעה פורסמה זכאות לדירה על חוף הים ושנינו רצינו להיענות להצעה מאחר שמדובר היה במחיר אטרקטיבי. לבסוף הזכאות הייתה לקרקע באמצעות קבוצת רכישה. החלטנו ללכת על זה והשקענו את כל כספנו, חשבנו שזאת השקעה נכונה והכל היה נראה לנו מתאים. בפועל עברו יותר מארבע שנים, עדיין אין בית, ואנו ממשיכים לגור בשכירות ומוציאים הרבה כסף, כאשר עלות הפרויקט רק ממשיכה לגדול. אנו לא יודעים מתי תהיה לנו דירה בפרויקט ואנו נמצאים בצומת דרכים, מה גם שניסינו למכור את הזכאות שלנו ולא הצלחנו. אנחנו מרגישים ממש תקועים ולא יודעים מה לעשות. האם למכור את הזכאות במחיר הפסד ובכל זאת להתקדם?
“סבל הוא הפער בין איפה שאנו חושבים שהיינו צריכים להיות ברגע נתון לבין איפה שאנו בפועל. כדי לטפל בסבל ולהפסיקו צריך לטפל במה שאנו חושבים. את אומרת שאת ובעלך חשבתם משהו מסוים והתבדיתם. עכשיו על פי תפיסתך היית אמורה להיות בביתך על הים וכל יום את חווה את הפער הזה. כדי להפסיק לסבול ברגע אחד, את ובעלך צריכים להפסיק לחוות את הפער על בסיס יומי, כי בחיים לא ידוע בשום רגע נתון אם דבר שקרה הוא לטובתנו או לרעתנו. בואי נדבר על החיים שלכם היום: גם כשתשלמי משכנתה בדירה משלכם זה יהיה אותו סכום שאתם מוציאים כרגע על תשלומי השכירות. עשיתם את המהלך שעשיתם, ובסוף זה כן מתקדם, זה לא שהונו אתכם. בסוף תהיו בחלקת גן העדן שלכם על הים. הבעיה היא איפה אתם נמצאים במוח שלכם, ובעיניי אתם סתם נמצאים בסבל”.