"הדבר המרכזי שאני מסיק מפרשת שאול אלוביץ' (תיק 4000) הוא שאנחנו במשרד התקשורת חייבים לעבוד בשקיפות מלאה. כל הפגישות שאני מקיים נעשות בשקיפות ובשיתוף הדרג המקצועי. במשרד קיים צוות 'איפכא מסתברא', הנותן את הטיעונים ההפוכים לדעה הרווחת". כך מספר שר התקשורת יועז הנדל בשיחה שניהל עם "מעריב".

לדברי הנדל, "אני מעוניין לשתף את הציבור כמה שיותר בתהליך קבלת ההחלטות. כשאתה פועל בשקיפות מלאה קל יותר לקבל את ההחלטות, וזה נוגע גם לדור 5 בסלולר. פרשת תיק 4000 אינה נוגעת לי כמובן, אבל הלקחים שלי ממנה הם שיש לעבוד בצורה מסודרת עם נוהלי עבודה ברורים".

בהתייחסו לרפורמות שבדעתו לקדם ובכל הנוגע לשיתוף הפעולה עם האוצר, אומר הנדל כי "אני מוודא שכל התהליכים שאני עושה נעשים בתיאום מלא עם שר האוצר, שמבין היטב שהתקשורת זה מנוע צמיחה". לדבריו, "יש שיתוף פעולה מלא עם עובדי משרד האוצר ואין לי ויכוחים על עניינים של קרדיט, כי אני נותן לשר האוצר קרדיט מלא. בכל מקרה, אני מרגיש שמשתפים איתי פעולה ולא נתקלתי עדיין במישהו שאינו רוצה לקדם את ישראל בתחום התקשורת".

שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

על האפשרות להקדמת הבחירות, הנדל מדגיש כי "חשוב מאוד שהממשלה הזאת תשרוד וזאת תהיה איוולת ללכת שוב לבחירות. אני מאמין שאחדות היא האידיאל. לא שהכל בסדר בממשלה, אבל למרות זאת יהיה זה חוסר אחריות ללכת לבחירות ואני לא רוצה אפילו לחשוב על זה".

לדבריו, "אני מאמין שלא נלך לבחירות, כי זה אינטרס של כולם. מי שיוביל לבחירות ישלם מחיר, לכן האינטרס של כל הצדדים הוא שהממשלה תמשיך להתקיים כדי להתמודד עם המצוקות האמיתיות של המשק. תקציב לטווח ארוך עדיף על תקציב לזמן קצר, אבל בעניין זה אני מקבל את עמדת אנשי המקצוע".

לדברי הנדל, מטרתו בכל הנוגע לתוכניות העבודה במשרדו היא "להפחית ככל שניתן את נטל הרגולציה ולהגדיל את התחרות, וזה יבוא לידי ביטוי במכרז התדרים לדור 5. אני יכול לומר לך חד־משמעית שיש לי יתרון חשוב בכך שאין לי יותר מדי שיקולים פוליטיים או דעות קדומות. אני בוחן כל נושא לגופו".

השיחה המלאה עם שר התקשורת תפורסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"