מה חושבים התושבים על ביטול ההפללה של המשתמשים? כמו במליאת הכנסת, גם בציבור – הרוב תומך בחוק הקנאביס. "זה הדבר הטוב ביותר שקרה ויקרה למדינת ישראל", אומר אולג, תושב פולג בן 26. "המסים שהמדינה תרוויח מזה עצומים, האזרחים ירוויחו וכמות הצריכה כנראה תרד. ברגע שדבר נהיה חוקי, הכמיהה אליו יורדת".

גל, תושבת תל אביב בת 23, תומכת בחוק, אך מטילה ספק קל בדעתו של אולג: "בגדול, החוק הוא החלטה נכונה. אני מאוד מקווה שזה לא מגיע ממקום של לסמם אותנו לדעת כדי שלא נבין מה קורה במדינה", היא מציינת ומוסיפה עצה: "אני לא ממליצה על שמן קנאביס לבעלות לחץ דם נמוך".

קנאביס (צילום: מיטל כהן, אביר סולטן ואורן נחשון, פלאש 90)
קנאביס (צילום: מיטל כהן, אביר סולטן ואורן נחשון, פלאש 90)

הדר בוס, בת 32 מתל אביב, מספרת: "כל הציבור מעשן מריחואנה – הייטקיסטים, מורים, אומנים, מובטלים, עורכי דין. זה לא הופך אותם לפושעים ואין סיבה שזה יהפוך אותם לכאלה. הם אנשים נורמטיביים בחברה והגיע הזמן שנתייחס למריחואנה, שהיא גם משהו נורמטיבי בחברה, ככזאת".

עו"ד ענת גינזבורג, המתמחה בתביעות נזיקין, ביטוח וייצוג חיילים מול משרד הביטחון, בירכה על אישור הצעות חוק הקנאביס אתמול בכנסת בקריאה טרומית. "חיילים הסובלים מתסמונת פוסט־טראומטית ונפגעי תאונות דרכים וטראומות אחרות, אשר כתוצאה מכך חלו בתסמונת פיברומיאלגיה, נעזרים רבות בקנאביס רפואי", הסבירה גינזבורג. "פעמים רבות אנחנו נתקלים במקרים שבהם חולף זמן עד אישור הטיפול בקנאביס, מה שחשף את הנפגעים לסיכון של אישומים פליליים. החוק הזה בהחלט יקל על חייהם".

דרור כהן (58) מכפר טרומן תומך גם הוא בביטול ההפללה של משתמשים בקנאביס. "צריך להתיר את השימוש", הוא טוען. לרוב המשתמשים זה עושה כנראה טוב וגם מסייע לאלה שאינם בקו הבריאות. זו המציאות וצריכים לזרום איתה".

גידולי קנאביס (למצולם אין קשר לכתבה) (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)
גידולי קנאביס (למצולם אין קשר לכתבה) (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

אורי אלפרוביץ׳, מנכ"ל חברת הקנאביס Cann10 ואחראי על הקורסים ללימודי חוץ בתחום הקנאביס, בשיתוף היחידה ללימודי המשך בטכניון, מוצא הרבה יתרונות באישור החוק: "זהו צעד אמיץ ומתבקש אחרי מאבק ממושך. אני חושב על התעשייה השלמה שתיווצר סביב עולם הקנאביס, כגון חנויות לממכר מוצרים כמו קוסמטיקה וטיפוח, שתייה מזון ועוד. הכלכלה הישראלית תקבל מנוע צמיחה נוסף בתקופה שהיא מאוד זקוקה לו".

גם חן, מורה ממרכז הארץ, מברכת על החוק המתגבש: "בדומה לאלכוהול, לדעתי לא אמורה להיות בעיה בצריכת מריחואנה במקומות ציבוריים. עם זאת, ייתכנו השלכות שליליות על בני הנוער, ולכן נדרשת הסברה לשימוש נכון ובטוח. בסך הכל לא נצטרך להסתיר את השימוש בקנאביס".