גורמים בסיעת כחול לבן הודיעו היום (חמישי) כי בכוונתם להתנגד בתוקף לקיום הדיון ביום ראשון בוועדת הכספים, שיעסוק בהצעה לפיה המדינה תישא בהוצאות ראש הממשלה החליפי, לרבות הוצאות המעון,הרכב והוצאות נוספות. מדובר בדיון המשך לדיון שהתקיים שלשום, שבו אישרה הוועדה לראש הממשלה בנימין נתניהו החזר רטרואקטיבי של תשלומי מס בסכום של כ־600 אלף שקל.

גורמים בכירים במשרדו של גנץ טענו כי "ישנם נושאים גדולים וקריטיים יותר כרגע. ישנם אתגרים לאומיים גדולים יותר שמחייבים התכנסות כמו מענה לעצמאים, אבטלה או בריאות". עוד הבהירו כי שני הנציגים של המפלגה בוועדת הכספים יצביעו ביום ראשון נגד הבקשה אם היא תועלה לדיון. 

גורם בליכוד אמר בתגובה כי "במידה ותתקיים הצבעה, כחול לבן לא יוכלו להתנגד לה, אלא יצטרכו לנהוג כפי שסוכם עמם". עם זאת, גורמים בוועדת הכספים מעריכים כי לאור הביקורת הציבורית והתנגדות בכחול לבן, בליכוד עשויים למשוך את הבקשה ולדחות את הדיון בוועדת הכספים למועד אחר.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן (כחול לבן) יצאה אתמול נגד ההחלטה שהתקבלה בוועדת הכספים ואמרה: “האם הפרוצדורה תקינה כן או לא - זה לא הדיון. השאלה היא האם זה הזמן הנכון לדון בזה, והתשובה היא לא. אני לא חושבת שנבחרי ציבור צריכים להתעסק בהכנסות שלנו. זה הזמן להיכנס מתחת לאלונקה”, הדגישה כהן והוסיפה: “ראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע שהוא לא מעוניין לקבל הטבות הקשורות למעון האישי שלו.

ביום ראשון יתקיים דיון המשך בהחלטות שאנו מנסים למנוע - גם אם זה חוקי וגם אם בעבר ההטבות ניתנו לראשי ממשלה אחרים. נעשה ככל יכולתנו כדי למנוע את זה”, אמרה השרה בראיון בגל”צ. לדבריה, “היעדרות נציגי כחול לבן מהדיון וההצבעה שלשום בוועדת הכספים היו אמירה שלנו שזה לא הזמן לדון בזה”.

בתוך כך, חבר ועדת הכספים ח”כ רם בן ברק (יש עתיד־תל״ם) שלח אתמול מכתב ליו”ר הוועדה ח”כ משה גפני (יהדות התורה), שבו כתב כי ״הצעת הסכם מימון המעונות היא שערורייתית. במדינה מתוקנת לא ייתכן שהמדינה תכסה את כל ההוצאות של ראש הממשלה ובני ביתו. בהסדר ראוי חייב להיות רכיב שבו ראש הממשלה ישלם חלק מההוצאות. הצעתי היא כי 20% מהוצאות המחיה במעון הרשמי יהיו על חשבון המשפחה ובמעון הפרטי כ־40% מהוצאות המחיה ימומנו על ידם”.

עוד מציע בן ברק להגביל את מימון ההוצאות של המתגוררים בבית ראש הממשלה לילדים עד גיל 21, שכן לדבריו “כך ראוי ומצופה במדינה מתוקנת, וביתר שאת בתקופה שבה 800 אלף מאזרחי ישראל מובטלים ואינם מצליחים לגמור את החודש”.