דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים היום (חמישי) על ישראל בעקבות מהלך הסיפוח הצפוי לצאת לדרך ב-1 ביולי. דובר ארגון הטרור אמר כי "ההתנגדות רואה בסיפוח הכרזת מלחמה על אנשינו". 

לדבריו, "אנחנו נגרום לאויב לנגוס באצבעותיו מרוב חרטה בעקבות ההחלטה הנפשעת הזו, בעזרת אללה. האשליה המתפוגגת מהווה נקודת מפנה חשובה בתולדות העם הפלסטיני והחלום הפלסטיני לשחרור האסירים וכפיית הרצון של ההתנגדות". 

כזכור, השבוע פרסם בן כספית במעריב כי בדיונים שהתקיימו באחרונה בין השב"כ לצה"ל ובדיונים ביטחוניים פנימיים נמסרה הערכת שב"כ, שלפיה סיפוח חד־צדדי של אזורים ביו"ש בידי ישראל יעורר גל של אלימות, שייפתח כנראה בגזרה הדרומית.

על פי אותה הערכה, האלימות עלולה לזלוג גם ליהודה ושומרון, ובמקרה הגרוע ביותר - להפוך לסבב אלימות כולל בין ישראל לפלסטינים, אולי עד כדי אינתיפאדה שלישית. בין התרחישים, גם התפרקות של הרשות הפלסטינית

הפגנה ברצועת עזה נגד הסיפוח (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)
הפגנה ברצועת עזה נגד הסיפוח (צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90)

בתוך כך, קיילין קונווי, היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיעה הבוקר לכתבים כי המנהיג האמריקאי יישא בקרוב הצהרה משמעותית בנוגע להחלת הריבונות של ישראל, אשר צפויה לצאת לדרך ב-1 ביולי. "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה, כמובן שהנשיא יישא הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה משמעותית", אמרה קונווי.

ככל הנראה, תכנית השלום של טראמפ תאפשר לישראל להחיל ריבונות על 30% משטח הגדה המערבית. שאר השטח, כך מסתמן, יישמר לזכות הפלסטינים במשך ארבע שנים. אם ברשות יצליחו לעמוד בתנאים שהציב ממשל טראמפ, בהם הפסקת ההסתה והתשלומים למחבלים ולמשפחותיהם, מתן זכויות אזרח לאזרחים ועוד - ברמאללה יקבלו חבילת סיוע מסיבית מארה"ב.