ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח בישראל, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיון כהן בתוכניתה ב-103FM, ופירט אילו ביטוחים יכולים להניב הרבה כסף לאזרחים שנדבקו בנגיף הקורונה.

"אנחנו נערכנו, לשכת הביטוח וסוכני הביטוח, ליוינו את בעלי העסקים שנאלצו לסגור במשך שלושת החודשים האחרונים, אם זה עדכוני מלאי, חל"ת וכו. מי שהיה מבוטח בביטוח של תאונות אישיות, שככלו גם כיסויי מחלה, ושכב חולה קורונה מעל שבועים שזאת בדרך כלל תקופת ההמתנה בפוליסות האלה, קיבל פיצוי שבועי".

יכול מאוד להיות שיש לאנשים ביטוחים והם לא יודעים שמגיע להם זכויות?
"פניה לסוכן הביטוח שלך, סוכני הביטוח יודעים לבדוק מה הזכויות שלך, בנאדם שנדבק בקורונה ונאחז בביטוח של אובדן כושר עבודה, גם בקרן הפנסיה, יכול לבדוק מהי תקופת ההמתנה שלו, שזה חודש ימים, הוא יכול לפנות לסוכן הביטוח ולקבל פיצוי, אם הוא חולה יותר מחודש. מעסיק שעשה ביטוח לכיוסי אובדן ימי מחלה של העובדים, רק אם נמצאים בבידוד, משרד הבריאות קובע שזה ימי מחלה, ואז הוא יכול לבקש פיצוי.

"ביטוחי הנסיעות אחרי עידן הקורונה, אותם ביטוחי נסיעות יעברו מהפך, זה תלוי יעד, מדינה ירוקה או לא ירוקה, לא מספיק שמדינת היעד היא מדינה ירוקה, אלא אם מגיעים ליוון תיירים ממדינות לא ירוקות. אפילו חופשת בטן גב יעלה יותר ממה שהיה עד עכשיו. אנחנו לא רואים התייקרות דרמטית כל כך, אך המחיר ימדד לפי מספר פרמטרים שיקבעו".