"יעדים המשקפים רצון לשיתוף פעולה והתמודדות עם אתגרים": חברת אינטל הודיעה היום (חמישי) על כוונתה להגדיל את הסכום שהיא מקדישה לרכש השנתי של עסקים ישראלים ל-700 מיליון ש"ח, פי שניים מהתקציב הקודם, כחלק מתכנית פעולה שאמורה להיות מיושמת במלואה עד לשנת 2030. בד בבד, החברה פצחה בתכנית הכשרה ייחודית, במסגרתה יציעו תמיכה בכ-100 עסקים ישראלים שמצויים בבעלות נשים או בבעלות של בני מיעוטים מהפריפריה, כבר החל מהחודש הבא. 

כחלק מתכנית הפעולה, שתיפרש כאמור לאורך העשור הקרוב, וכן על רקע המשבר הכלכלי והאתגרים הגלובליים בצל התפשטות נגיף הקורונה, החברה הכריזה על מספר מחויבויות אליהן היא שואפת להגיע, בתוכן כאמור תמיכה בעסקים בבעלות נשית בהיקף של על פי שניים ממה שהיה בפועל עד כה. 

בנוסף, פעילות החברה לחיזוק מצב התעסוקה בקרב נשים לא מסתכם רק בהשקעות חיצונית, אלא גם בשינויים פנים ארגוניים, ולכן, התאגיד שם לעצמו מטרה להגדיל באופן מהותי את מספר הנשים העובדות בתפקידים טכנולוגיים בחברה, ב-40% יותר מהמצב הקיים.

חרדיות בהייטק (צילום: פלאש 90)
חרדיות בהייטק (צילום: פלאש 90)

מהחברה נמסר כי מדובר ב"יעד שאפתני ודרמטי", היות ומספר הנשים שלומדות כעת בפקולטות הרלוונטיות לתפקידים ולעבודה בחברה בהמשך, עומד כעת על 29% בלבד. נכון לעכשיו, נשים מהוות כרבע מכוח האדם של אינטל ישראל, מתוך 13,750 עובדי החברה. שאיפה זו תצטרף למיזמים שכבר קיימים בחברה לצורך חיזוק קהילת העובדות, כמו תכנית Boost your Career הדואגת ליצירת מחויבות ארגונית ולקידום אישי.

יניב גרטי, מנכ"ל החברה בישראל, התייחס ליוזמה המבורכת ואמר כי "היעדים שהחברה לוקחת על עצמה משקפים שאפתנות גדולה ורצון להוביל שיתופי פעולה בהתמודדות עם אתגרים שאיש לא יכול להם לבדו. אנחנו מאתגרים את עצמנו ומתחייבים להמשיך ולאמץ התנהלות אחראית ומאפשרת בתחומים המרכזיים של פעולותינו".