ברקע הסיפוח הצפוי ב-1 ביולי מסרו היום (חמישי) גורמים בירושלים כי ראש המוסד יוסי כהן ביקר בירדן לאחרונה ונפגש עם המלך עבדאללה. הגורמים מסרו כי השניים דנו בנושא החלת הריבונות על בקעת הירדן.

לדברי הגורמים, אחד הנושאים שעלו בפגישה היו התנגדותה של ירדן לכוונת הממשלה להחיל ריבונות ישראלית בבקעת הירדן. כהן העביר מסרים מראש הממשלה בנימין נתניהו למלך הירדני, שמטרתם להפיג את היחסים המתוחים בין המדינות.

לפני שמונה ימים ערך עבדאללה שיחת ווידאו עם חברי קונגרס אמריקאים, והזהיר מפני הסיפוח המתוכנן שלטענתו "מאיים על היציבות במזרח התיכון".

עוד אמר עבדאללה, כי "השלום יגיע רק עם הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית וריבונית, שירושלים המזרחית תהיה בירתה". לדבריו, "כל צעד  חד צדדי שישראל תנקוט בו אינו מקובל ויערער את הסיכויים להשיג שלום ויציבות באזור".

גורם ירדני שצוטט בסוכנות הידיעות הסעודית "אילאף", אמר כי מלך ירדן סירב לשוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא אישר מועד לפגישה בינו לבין רה"מ החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, שביקש להיוועד עמו על מנת לדון בתכנית השלום של נשיא ארה"ב. בשיחה עם "מעריב" הכחישו בלשכת ראש הממשלה את הדיווח. 

לפי הגורם הירדני, הסירוב טמון במשבר ביחסים בין ישראל לירדן על רקע תכנית הסיפוח, שצפויה לצאת לדרך ב-1 ביולי כאמור. המקור הירדני ציין כי המלך הורה לפקידיו לא לקבוע מועד לפגישה עם השר גנץ, שביקש לדון בתיאום עם ירדן בכל הקשור לסוגיית הסיפוח. 

ברבת עמון כבר הודיעו לישראל כי סיפוח חד צדדי לא יתקבל ע"י ארמון המלוכה בברכה, וכי צעד כזה מהווה הפרה של אמנות בינלאומיות. הגורם הוסיף כי ירדן מנהלת מגעים עם ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומצרים, בתמיכת האיחוד האירופי, כדי להפעיל לחץ על ארה"ב במטרה להרתיע את ממשלת ישראל מהחלת הריבונות.