40 חניכים וחניכות - 37 גברים ושלוש נשים - יסיימו הערב (חמישי) את קורס הטיס ה-180 במספר של חיל האוויר, ויעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת הכנפיים המסורתי. בטקס צפויים לשאת דברים נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, המרטכ"ל אביב כוכבי ומפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין.

בשל התפשטות נגיף הקורונה, הטקס נערך הפעם ללא קהל, בהשתתפות משפחות המסיימים בלבד ולפי הנחיות משרד הבריאות וחיל הרפואה. בנוסף, יתקיים מופע אווירי מצומצם, והטקס יועבר בשידור חי בפלטפורמות צה"ל וחיל האוויר על מנת לאפשר לקרובי מסיימי הקורס לצפות מרחוק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס: "בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, אמר: "במשך שלוש שנים עברתם את ההכשרה הקשה והממושכת, ומעתה אתם שליחים של מדינה שלמה, הנושאים בכנפיכם את עוצמתה. צאתכם לשלום אל השמיים, ושובכם בשלום אל הקרקע. לראשי החמאס, אני מציע לזכור שהם יהיו הראשונים לשלם על כל תוקפנות. צה"ל הוא הצבא החזק באזור, והמחיר על כל ניסיון פגיעה באזרחי ישראל יהיה כואב ועוצמתי.
לא נאפשר לאיים על גבולות ישראל, ונדאג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, שיפר את היציבות במזרח התיכון ובעולם כולו".

בין הטייסים החדשים נמצא סגן ד' (22), שיהיה היום בין מסיימי קורס הטיס במגמת ניווט מטוסי קרב, זאת לאחר שסבו י' (83) היה במשך עשרות שנים טייס קרב בטייסת העמק המיתולוגית.

"לפני הקורס לא שמעתי כל כך הרבה סיפורים על סבא כטייס קרב והמורשת שלו. היו מקרים שהגיעו להרצאות וסיפרו על סבא והטייסת. גיליתי עליו דברים חדשים דרך בית הספר לטיסה. כשיצאתי לחופשות שיתפתי אותו, ותוך כדי ההתקדמות בקורס שמעתי ממנו כיצד הוא עשה את התהליך", אמר.