189 חברי בית הנבחרים האמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית, המהווים רוב גדול מחברי הבית הדמוקרטים, שלחו היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, ולשר החוץ גבי אשכנזי בקריאה להימנע מקידום מהלכי סיפוח חד צדדיים.

189 החותמים על המכתב שקודם על ידי חברי בית הנבחרים ג'אן שאקובסקי, טד דויטש, דיוויד פרייס ובראד שניידר, הצטרפו למנהיגים ומחוקקים דמוקרטיים נוספים שהתבטאו נגד מהלך הסיפוח, בהם המועמד לנשיאות ג'ו ביידן, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, 36 חברי סנאט דמוקרטיים ו-10 מתמודדים לסנאט. 

במכתב כתבו חברי הקונגרס: "כשותפיכם בתמיכה ובהגנה על היחסים המיוחדים בין ישראל וארצות הברית, אנו מבקשים להביע את דאגתנו העמוקה נוכח הכוונה המוצהרת לקדם צעד כלשהו של סיפוח חד צדדי של שטחים בגדה המערבית ומבקשים מממשלת ישראל לבחון שוב את תוכניותיה לעשות זאת. אנו חוששים שצעדים חד צדדיים, על ידי מי מהצדדים, ירחיקו את כולם מהאפשרות לחזרה למשא ומתן והגעה להסכם שלום סופי ומוסכם".

עוד נכתב: "סיפוח חד-צדדי עשוי לסכן בסבירות גבוהה את מאמצי הנורמליזציה המשמעותיים של ישראל מול מדינות ערב, בתקופה בה הידוק שיתוף הפעולה יכול לתרום להתמודדות עם סיכונים משותפים. סיפוח חד-צדדי מסכן את היציבות בירדן באופן שמציב סכנות לישראל. לבסוף, סיפוח חד צדדי עלול ליצור בעיות משמעותית עבור ישראל ביחסיה עם ידידותיה באירופה וביחסיה עם שותפים נוספים בעולם. איננו רואים כיצד כל אחד מהסיכונים החריפים הללו משרתים את היעד ארוך-הטווח לקיומה של ישראל כמדינה חזקה ובטוחה".

בתגובה למכתב, אמר נשיא ג'יי סטריט, ג'רמי בן עמי: "בכירי המפלגה המפלגה הדמוקרטית, מבית הנבחרים לסנאט ועד לנשיא הבא של ארצות הברית, הבהירו באופן שאינו משתמע לשני פנים שהם לא יתמכו במהלכי סיפוח חד צדדיים. החלטה ישראלית לקדם סיפוח חד צדדי למרות ההתנגדות הרחבה לכך, יהיה בה בכדי לגרום לנזק רב לעתידם של הישראלים והפלסטינים, כמו גם פגיעה באינטרסים האמריקאים.  
 
"יש לציין כי ההסכמה בנושא בקרב המחוקקים הדמוקרטים משקפת גם את ההתנגדות הגוברת למהלך בקרב הציבור היהודי והמנהיגות היהודית בארצות הברית. מעל ל- 600 רבנים וחזנים מכל הזרמים ביהדות חתמו לאחרונה על מכתב פומבי בו הזהירו כי "סיפוח יביא להפרת זכויות אדם, יחליש את הדמוקרטיה הישראלית ויפגע בביטחון הישראלים והפלסטינים גם יחד".