פרסומים חשפו כי חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיש הצעת חוק לפיה יהיה חיסיון בין יועץ תקשורת ללקוח, הצעה שעלולה להפוך את הקערה המשפטית על פיה, בייחוד בהקשר עד המדינה בתיק 4,000 - ניר חפץ. היועץ האסטרטגי, התקשורתי והפוליטי ליאור חורב שוחח עם אלון גל בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והביע את דעתו על הצעת החוק:

אז הייתה חתיכת הצעת חוק. מה עומד בעיניך מאחורי הצעת החוק הזאת?
"הצעת החוק הזו שחסה תחת החסות של ח"ב קרעי, היא למעשה סחיטה באיומים והליכת אימים על עד מדינה בשם ניר חפץ בניסיון לייצר חקיקה שתמנע ממנו לעמוד במחויובות שלו על פי הסכם עד המדינה. אילו אתה או אני היינו מקדמים דבר כזה, היינו נחקרים סביר להניח במשטרת ישראל בעבירה של הטרדת עד".

צריך להגיד שבעצם הצעת החוק אומרת שיוטל חיסיון בין יועץ תקשורת ללקוח, כך שאי אפשר יהיה לחקור אותו. מה נאמר ביחס לאיש ציבור בחקירה וכן הלאה.
"כן, אבל נעשית שם חרפה גדולה יותר והיא בניסיון להשוות את יועץ התקשורת למעמדו של פסיכולוג רב או אפילו עורך דין וכאן החרפה, משום שהעובדה שחבר כנסת, ד"ר בהשכלתו, משפטן במקצועו, מרשה לעצמו לעלות חרפה כזאת על הכתב מעוררת שאלות לגבי אישיותו של המציע. מדוע? הרי עריכת דין זה ראשית מקצוע, אתה לא יכול להיות עורך דין בלי השכלה אקדמית בתחום המשפטים, אתה נדרש לעמוד בחובת בחינה של לשכת עורכי הדין, אתה עומד לבקרה של משרד המשפטים, אם חלילה עברת עבירה אתית שהיא מהוגנת בחוק, אתה עומד בפני בית דין אתי.

וגם זה, אחרי שאמרנו את כל זה לא פותר עורך דין שבמידה והיה מעורב בביצוע פשע או היה יחד עם לקוחו, אין לו חיסיון. באה הראיה שבפרשת הקבלן ביטון שבה נחקרו בצוותא באותה עבירה גם הוא וגם עורך הדין שלו רונן פישר, החיסיון לא עמד לרונן פישר. חיסיון הוא לא אוטומטי. אבל תראה, דווקא קל לי מאחר ובעברי הרחוק הייתי יועץ תקשורת. מיהו יועץ תקשורת? האם יש השכלה פורמלית מחייבת ליועץ תקשורת?"

לא. אין כזאת.
"האם יש תעודת מקצוע שמשרד העבודה והרווחה נותן ליועץ תקשורת? מה דודי אמסלם בשבתו כשר התקשורת הוא מנפיק תעודות ליועצי תקשורת? אפילו את זה אין. אין כללי אתיקה מחייבים, אין תעודה או השכלה מחייבת, שום דבר".

תקשיב, אמרת בעצמך ואני מחזיק מח"כ קרעי על פניו איש רציני. מה עובר עליהם שם?
"אתה יודע, בקוזה נוסטרה, אחד הדברים הבעייתים כשאתה בודק ורואה את כל הסרטים על המאפיה האיטלקית, כל האנשים שם היו רציניים בין אם ידעו לכוון טוב בין כוונות ובין אם היו רואי חשבון ומנהלי חשבונות ועורכי דין. הוא איש רציני וזה מה שמטריד. ברור לך שהצעת החוק הזו היא העברת מסר שחוסה בצל החסינות הפרלמנטרית לעד המדינה, בדיוק כמו המסרים שהועברו למומו פילבר. צריך להבין, אני הבנתי דבר אחד מהפרשה הזאת, מישהו בבלפור חושש ובצדק מעדותו של ניר חפץ. שהרי ניר חפץ מחזיק לא רק בעמדה כמי שהיה מאוד קרוב למשפחת נתניהו, הוא מחזיק בהקלטות בזמן אמת, ניר חפץ בנה לעצמו אם תרצהלעצמו עגורן של זהב ליום סגריר, ומישהו מאוד חרד מזה".

אתה יודע, רק על רקע מה שאתה מאתר כרגע אפשר להבין עד כמה הצעת החוק הזאת מטופשת, ולראייה יועץ תקשורת מכין לעצמו עגורן זהב מתוך ידיעה ברורה שהוא חייב להגן על עצמו.
"אתה יודע, המאזינות והמאזינים צריכים לדעת, שזה לא אומר שיועץ התקשורת חי בעולם מופקר. אחד הדברים שלא ראינו עד היום וכנראה לא במקרה, זה את הסכם ההעסקה של חפץ עם בני משפחת נתניהו. הייתי מוכן לשלם הרבה מאוד כסף לראות את ההסכם הזה, לא בטוח אגב שהוא ישנו. אבל בכל הסכם שאני חתום עליו, אני חתום על כמה אלפי הסכמים בשנים המאוד ארוכות שאני במקצוע, יש סעיפי חיסיון ויש סעיפי קנסות על הפרת חיסיון".

"אגב, חיסיון הוא לא רק ביני לבין הלקוח. הוא גם האיסור שלי לעבוד עם מתחרה וכ'ו. אלה הסכמים מסחריים שיש עליהם קנסות כספיים כבדי משקל, זה שיש פושע שהולך וחושף ברבים את מה שהוא אמר בפרטיות ללקוחו הוא פושע, אבל כמעט כל ההסכמים יש בהם מנגנון שיפוי נזקי עצום על מי שנוהגים כך, זה לא שיש הפקרות. מה שכאן קרעי מנסה לעשות, זה לא למנוע את ההפקרות שבה הולך יועץ תקשורת ומתראיין על ענייני לקוחו ב-103, בערוץ 12 או 13. כאן הוא בעצם בא ואומר שאם יועץ התקשורת באינטימיות שבינו ובין לקוחו היה שותף או ספסר במערכת יחסים שבתוכה הייתה עבירה פלילית, יחול עליו חיסיון, זה חיסיון לדבר עבירה ולא חיסיון רפואי, זו בושה וחרפה ואני מאוד מקווה שלא יהיה חיסיון כזה לאף אחד".

אלון: מאפס למאה - במשפט. מה הסיכוי שכזה דבר בעיניך יעבור ?
"אתה מבקש ממני בעולם של קוקיות לנסות ולתת ניחוש אינטליגנטי. אז גם בעולם הזה של הקוקיות, אפילו רמת הטירוף הזו של ח"כ קרעי תידחה".