עומר ברון בן ה-15 החליט ששום דבר לא יעצור אותו בדרך להגשמת חלומותיו; גם לא מחלת ניוון השרירים ממנה הוא סובל, המונעת ממנו ללכת ואפילו לאכול ולשתות בכוחות עצמו. אך ברון שם את כל האתגרים בצד, והצליח להפוך לכוכב עולה בתחום עיצוב הפילטרים באינסטגרם וגרף לעצמו 200 מיליון חשיפות עד כה, והיד עוד נטויה.  כשסיפורו המרגש של עומר עלה לכותרות, סיפר כי המוטו שלו 'אם אתה יכול לחלום על זה, אתה יכול לעשות את זה' הוביל אותו להתגבר על הקשיים, ולהפוך לאשף בתחומו. עד כה ערך מספר שיתופי פעולה מוצלחים במיוחד, ביניהם עיריית תל אביב וחברת המשקפיים אופטיקה הלפרין. אלון גל שוחח בתוכניתו ב-103FM עם עומר ואביו אלי, שסיפרו על סיפור ההצלחה, כנגד כל הסיכויים.

אלון: שלום לך, תן לנו בכמה מילים את הסיפור בתור אבא נולד ילד. מתי אתם רמגלים שיש לו ניוון שרירים?
אלי: "מפה מתחיל הסיפור. בגיל תשעה חודשים הילד עושה את כל מה שילד בגיל הזה אמור לעשות, ואז פתאום שמים לב שהוא עומד על ארבע, הוא משחק עם האוניברסיטה אבל הוא לא מגיע עד הסוף, או שהוא עומד על ארבע ומתעייף, ואתה לא מבין מה קורה. כהורים צעירים לילד ראשון מתחילים קצת לשאול ולתהות, זה יעבור, אולי הוא עייף, לא ישן מספיק, מאכילים אותך בסרט שהכל בסדר. ואז הלכנו לרופא בקופת חולים ואם יש חוסר רגישות - זה מה שקרה עם הרופא הזה. הוא אמר לנו איך שהוא ראה את עומר, הילד נכה עם כיסא גלגלים לכל החיים. אנחנו אמרנו רגע, מה, מי, איך, למה, ואז נפל האסימון ואני רוצה להגיד לך, קיבלנו מתנה לחיים, עומר זה הדבר שהוא באמת, שיהיה בריא, אין מה להגיד, ובאמת בגיל שנה עשינו בדיקות. הוא חולה במחלת ניוון שרירים בשם SMA".

הנה הוא נמצא איתנו הכוכב, בוא נעלה אותו. עומר שלום, מה שלומך?
עומר: "שלום אלון, אני בסדר".

איזה כיף. אז קודם כל מה המחלה שלך מונעת ממך לעשות שנבין, מה אתה לא עושה?
עומר: "כל דבר. סתם. אני יושב על כיסא גלגלים זה דבר ראשון, זה ברור, לא יכול ללכת. מעבר לכך, כל הדברים הבסיסיים שאתה או כל אחד אחר יכול לעשות אני לא יכול, כמו לשתות או לאכול לבד מבחינה פיזית, אני כן יכול לבלוע, השרירים שלי מאוד חלקים".

אני מקשיב לך ואני מסתכל על רשימת הלקוחות שלך המרוצים, אני רואה את שלי גפני ואופטיקה הלפרין ועיריית תל אביב, ואני אומר מי זה הילד הזה, מה אתה מבלבל לי במוח, לא יכול ללכת לאכול ולשתות, אני רוצה לעבוד עם הארגונים האלה, תסדר לי פרוטקציה. אז בוא תסביר לי - בן 15 ואלה הלקוחות שלך, מה אני מפספס?
עומר: "אתה מפספס שהכל אפשרי. חשוב להבין שבסופו של דבר כל המגבלות הם בסוף בראש שלנו, כן אני לא יכול ללכת , אוקיי. אני לא יכול כל כך הרבה דברים שאנשים בגיל שלי, חברים שלי יכולים, נכון, אבל זה פתח לי איזשהי דלת, אני לא יכול ללכת לשחק כדורגל עם חברים אז אני יושב ולומד דברים אחרים שאני כן יכול לעשות. אני יכול להגיד שאני תמיד אומר, להיות פועל בניין אני לא יכול, חשוב להשקיע במוח".

ספר על העסק שהקמת, מה השירותים שאתה נותן ואיך אתה עושה אותם?
עומר: "אז בעצם הקמתי עסק של קידום עסקים באינסטגרם על ידי כל מיני טכנולוגיות יותר מתקדמות בעיקר בעיצוב, אני מייצר בעצם פילטרים ואפקטים לאינסטגרם לכל מיני עסקים ואושיות רשת זה כעיקרון".

עכשיו אני קורא יותר מ-200 מיליון חשיפות?
עומר: "נכון. אחד הפילטרים שהכנתי לאחד הלקוחות שלי הגיע למספר מטורף בין הגדולים בארץ - 200 מיליון חשיפות".

אתה יודע, מקשיבים לנו כל כך הרבה אנשים, אפילו לי יש שלושה ילדים פרטיים, שניים מהם סביב הגיל שלך. הכל נראה להם ולרובנו רוב הזמן נורא גדול וקשה ובלתי ניתן להשגה. יש לך דקה לתת לנו את תפיסת עולמך שתעשיר אותנו ותיתן לנו הסתכלות אחרת.
עומר: "אז דבר ראשון, הכל אפשרי והכל בראש שלכם. דבר שני, כל מכשול וכל דבר בא ללמד אתכם, זה לא דבר רע אלא דבר שבא לאתגר אתכם. דבר שלישי, אם יש משהו שאתם רוצים פשוט תתחילו וזה יתקדם, אם תתחילו, תשפיעו, תקלידו ובאמת לא תוותרו פעם אחת שלא הולך לכם, ותמשיכו באמת אתם תצליחו ודבר רביעי ואחרון אל תפחדו לחשוב ולכוון גבוה".

יש לי בקשה. אני אחת לכמה זמן, אחת לחודש יש לי את הנבחרת של המנהיגים, אני מארח בסדנה שלי מבכירי המשק בישראל, זה יכול להיות האמנים הכי גדולים הייתי מבקש לארח אותך בפעם הבאה ל-45 דקות, אתה תעשה עבורי את השירות הזה.
עומר: "איזה מלך, יאללה בכיף".

אלי: "אז הנה אני לוקח את הטלפון ואנחנו קובעים. ריגשת אותי אלון".

אלון: אנחנו ניפגש בקרוב,אתה הולך להיות האורח שלי.