התדרוך: שקף מספר 25 במצגת שהכינה התנועה לאיכות השלטון בעניין פרשת הצוללות מכיל טקסט נפיץ. זוהי עדותו של "בכיר ביטחוני" ישראלי. הנה היא, מילה במילה: "פנה אליי לפתע מר גנור והציג את עצמו כקונסול כבוד של ישראל בקפריסין, ובעיקר כנציג מספנות תיסנקרופ.

ואז, לתדהמתי הרבה, לאור העובדה שאך מתי מעט בצמרת המדינה, לרבות רה"מ, ידעו כלל על הנושא המאוד מסווג הזה, הוא העלה בפניי את עניין אישור מכירת הצוללות למצרים. הוא אמר לי שהוא יודע שאני מתנגד נחרץ לעסקת מכירת הצוללות למצרים. זכור לי היטב שדבריו היו חריגים ביותר והרתיחו את דמי, במיוחד כאשר גנור אמר לי שהוא מבקש להיפגש איתי על מנת 'לתדרך אותי' כהגדרתו, כיצד 'לנהל שיחות בצורה הנכונה עם לשכת הקנצלרית' בנושא הזה. עוד הוא הוסיף ואמר כי תדרוך זה נועד בכדי 'לשנות' ו'לרכך' את הגישה שלי, שהיא לדבריו קשוחה מאוד.

"מר גנור אמר לי בגלוי ובלי למצמץ, ושוב הימם אותי, 'שהגישה שאני נוקט בקשר למכירת הצוללות למצרים גורמת לו נזק עסקי', כדבריו. דבר שנתן לי להבין כבר אז, וביתר שאת היום, כי לגנור הייתה מוטיבציה עסקית, כלכלית, כמו גם זיקה אישית וישירה למספר הצוללות שתיסנקרופ תייצר ותמכור ללא קשר לזהות הקונה, לרבות למצרים". משמע, כסף גם עבור הצוללות המצריות.

במצגת, כמו גם במסיבת העיתונאים, לא נאמר מיהו בעל העדות המצמררת הזו. נודע לי שמדובר באלוף במילואים עמוס גלעד. מר מודיעין הישראלי של כל הזמנים. פניתי לגלעד השבוע, הוא סירב להתייחס. מישהו שדיבר איתו סיפר לי שהוא אוכל את עצמו עד עכשיו על זה שלא דיווח על השיחה הזו עם גנור לרשויות החוק מיד לאחר שהתקיימה (בשוליו של אירוע דיפלומטי כלשהו). הוא לא ידע עדיין שתהיה פרשת צוללות. הוא לא ידע שתהיה פרשת ספינות. הוא לא ידע שיהיה ניסיון להפריט את המספנות, לקנות שלוש צוללות שאינן נדרשות, לרכוש ספינות נגד צוללות שאינן נחוצות ולבצע עוד מעללים שונים בקודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

מר מודיעין הישראלי של כל הזמנים. עמוס גלעד (צילום: ששון תירם)
מר מודיעין הישראלי של כל הזמנים. עמוס גלעד (צילום: ששון תירם)

העדות שלו מוכיחה שלגנור, שיוצג על ידי עו"ד דוד שמרון, היה עניין ישיר לכאורה במכירת הצוללות למצרים. עכשיו תחברו את זה לאישור שנתן בנימין נתניהו, בסודי סודות, לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, למכור צוללות למצרים, ותגלו לילות של נדודי שינה שאמורים לפקוד כל מי שהמדינה הזו חשובה לו.

לפיכך, אין מנוס: אני פונה כאן ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אדוני, אני מגן על שמך הטוב ועל יושרך בטורים הללו כבר זמן רב. אני מאמין שאתה אוהב את המדינה שלנו ומחויב לה בכל נפשך ומאודך. איך אתה ישן בלילה כשהפרשה הזו לא נחקרת? איך אתה חי עם כל הדברים שאנחנו יודעים עליה, עם כל השאלות שאנו שואלים על אודותיה, בלי להורות על חקירה פלילית מיידית, מעמיקה, חודרנית, בכל ספיחיה של הפרשה הזו? כולל מנדט לבדיקת האישור לגרמניה. כולל בדיקה מיידית של 16 מיליון השקלים שנתניהו הרוויח כנגד כל הסיכויים וכוחות השוק בחברה השייכת לבן דודו שמתפרנס ממכירת חומרי גלם לאותו תאגיד תיסנקרופ, שמוכר את אותן צוללות למצרים, בעסקה שדוחף בכל כוחותיו אותו מיקי גנור, שמיוצג על ידי אותו עורך דין שהוא במקרה גם בן דודו של נתניהו, עורך דינו ובעל בריתו האינטימי ביותר.

אל תמתין לבג"ץ. היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
אל תמתין לבג"ץ. היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

אל תמתין לבג"ץ, מנדלבליט. אין לך מה להפסיד. הם כבר סימנו אותך, הכפישו אותך, הפכו אותך לבוגד, לקושר, למורד. תעשה מה שיועץ משפטי סביר אמור היה לעשות כאן, מזמן. מנדלבליט, תפתח בחקירה אמיתית כאן ועכשיו.

הטור המלא של בן כספית היום במעריב סופהשבוע