מגמת העלייה נמשכת: משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי 40 מקרים מאומתים של נגיף הקורונה אובחנו מחצות. מניין המקרים המאומתים עלה ל-23,497, בהם 6,160 חולים פעילים ובתוכם 45 במצב קשה (24 מונשמים). מניין המתים מהנגיף עומד על 318 בני אדם. 17,019 החלימו ושוחררו לבתיהם.

נתוני משרד הבריאות 28.6 (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות 28.6 (צילום: משרד הבריאות)

באשר למספר הבדיקות: ירושלים ניצבת במקום הראשון עם מספר הבדיקות הגבוה ביותר - 117,133, אחריה תל אביב-יפו עם 54,700, בני ברק במקום השלישי עם 49,450, פתח תקווה רביעית עם 27,218, ובאר שבע במקום החמישי עם 26,620..

סגן שר הבריאות, חה"כ יואב קיש, התראיין אמש בערוץ 12, והתייחס לאסטרטגיות העתידיות אותן שוקל המשרד בחזית המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "צעדים שייעשו היום, יחסכו את הסגר של מחר. אנחנו חייבים לפעול כדי לעצור את העלייה במספרי הנדבקים. בשבועיים הקרובים הם גם יעלו", אמר קיש. 

כמו כן, במהדורת הערוץ צויין כי בצל העלייה בהיקף התחלואה, בקבינט הקורונה שיתכנס היום, צפויים לדון במדיניות הקיימת וכן בשינוי חלק מהמגבלות הקיימות, בתוכן הגבלת ההתקהלויות, צמצום מספר המשתתפים המותר באירועים, איסור על קיום מחנות קיץ במהלך החופש הגדול, המלצה לחזור לעבודה מהבית והגבלת מספר המתרחצים בחופים.

מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים נמסר מוקדם יותר אתמול כי צעירה בת 19 נפטרה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה, בכך עלה מניין הקורבנות מהנגיף ל-315. על פי המרכז הרפואי, הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות, ביניהן לחץ דם ריאתי, אי ספיקת לב, ועודף משקל קיצוני.

עם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה להנשמה באופן מידי. היא חוברה למכונת הנשמה, ולאחר כשבוע וחצי של טיפול נקבע מותה. עוד נמסר מהדסה כי קיימת הסתברות גבוהה שכמה אנשי צוות שטיפלו בצעירה נדבקו בנגיף. בשל כך, כלל אנשי הצוות אותרו ונכנסו לבידוד.