שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נשא דברים במהלך הישיבה של סיעתו שהתקיימה היום (שישי) והמשיך לדרוש תקציב דו שנתי: "מדינת ישראל חייבת להיאבק בקורונה ובהשלכותיה הכלכליות והחברתיות ולגייס את כל מה שצריך כדי לעשות זאת. נתמוך ונקדם אישור מתווה תקציב מורחב כדי לאפשר למדינה יציבות להתמודד עם הקשיים הכלכליים, הבריאותיים והחברתיים שהקורונה מביאה ועוד תביא עמה".

עוד אמר גנץ, כי "התקציב לחמישה רבעונים הוא לא שיקול פוליטי, אלא נועד בעיקר לאפשר המשך תמיכה במערכת הבריאות במאבק להצלת חיי אדם ולעודד צמיחה של המשק כולו, תוך סיוע לכלל העסקים העצמאים, המובטלים וכלל אזרחי מדינת ישראל".

גנץ אף התייחס לסיפוח הצפוי בראשית חודש יולי ואמר כי "הנושא המדיני שניצב על סדר היום הוא תהליך מורכב והיסטורי וישפיע על מדינת ישראל בעשורים הבאים. מה שעומד לנגד עיניי הוא לאפשר קיומו תהליך מדיני אמיתי החותר לחיים בשלום עם שכנינו הפלסטינים שנעדר זה שנים רבות. זאת נעשה תוך השענות על מתווה טראמפ תוך בחינת צעדים הדדיים גם לצד הפלסטיני ותוך עקרון מנחה לפיו מדינת ישראל הייתה ותישאר יהודית, דמוקרטית ובטוחה".

לדברי שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, "צריך להפריד בין שיקולים פוליטיים לבין טובת המדינה. ההליך המדיני יהיה אחראי וממוקד. 
השאלה היא לא אם אהיה ראש ממשלה בתום  הרוטציה - אלא איך תראה המדינה והחברה הישראלית שהיא בעיצומה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי ומה נכון בשבילה. זה הדבר היחיד שעבורו אנחנו כאן, בשביל זה נכנסתי לפוליטיקה".