חמאס הגיב הבוקר (שבת) על התקיפה הישראלית ברצועת עזה, בעקבות ירי של שתי רקטות, והבהיר כי היא "רק תגדיל את ההתעקשות שלנו להתנגד לתכנית הסיפוח בגדה המערבית". דובר הארגון חאזם קאסם הודיע: "ההפצצה הישראלית בעזה היא תוקפנות מתחדשת על הרצועה והיא המשך לתוקפנות על עמנו בירושלים ובגדה המערבית. התוקפנות לא תשבור את הרצון, העמידה האיתנה והמאבק בקרב עמנו".

כאמור, המועד המתכונן ליציאתה לפועל של התוכנית לסיפוח שטחי יהודה ושומרון הוא יום רביעי הקרוב, ה-1 ביולי. מוקדם יותר השבוע דווח בחדשות 12 כי ראשי מערכת הביטחון הציגו בדיון בקבינט הערכות סותרות בנוגע לסיפוח והשפעותיו. על פי הדיווח, הרמטכ"ל וראש אמ"ן הציגו את התרחיש המחמיר, ראש המוסד את התרחיש המקל וראש השב"כ נוטה יותר לתרחיש הצה"לי.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הציג תרחיש הכולל את חזרת פיגועי ההתאבדות, עימות בעזה והתחממות בגזרת איו"ש. לעומתו, ראש המוסד יוסי כהן אמר כי להערכתו הסיפוח לא יוביל בהכרח לתגובות אלימות. ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר כי הוא סבור שתהיה תגובה, אך הוסיף כי אינו מזהה אינטרס "לשבור את הכלים" בשל המצב הכלכלי הסביר ברצועה.

אביב כוכבי, יוסי כהן (צילום: דובר צה''ל)
אביב כוכבי, יוסי כהן (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, דובר צה"ל אישר סמוך לשעה 00:15 (בין שישי לשבת) כי מטוסי קרב תקפו יעדים של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל. בהודעה נמסר: "דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס בדרום הרצועה. במהלך התקיפה הותקפה סדנה לייצור רקטות ותשתיות לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. תקיפת יעדים אלו מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס".

עוד נכתב בהודעה: "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל". התקיפה התרחשה לאחר שבסביבות השעה 21:00 נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ובאזור שדרות שבעוטף עזה. רקטה התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הרקטה השנייה נפלה בתוך הרצועה.