מצטרפת לחרם: "קוקה קולה" הודיעה במהלך סוף השבוע כי החל מה-1 ביולי היא תעצור את הפרסום בכלל הרשתות החברתיות ל-30 יום לפחות. כך ענקית המשקאות מצטרפת לקמפיין נגד פייסבוק ואינסטגרם, בשם "Stop Hate For Profit" (די לשנאה בעד רווח). את הקמפיין יזמה הליגה נגד השמצה, ועד כה הצטרפו אליו יותר מ-100 גופים ובהם תאגיד יוניליוור, Verizon ,פטגוניה, בן & ג'ריס,  לנדינג ונורת' פייס.

כאמור, "קוקה קולה" לוקחת את החרם צעד אחד - ומודיעה כי תשהה את הפרסום בכלל הרשתות החברתיות, ולא רק בפייסבוק ואינסטגרם. הדבר עשוי להרחיב את החרם הרחב גם לרשתות פופולריות נוספות, כמו טוויטר ויוטיוב. 

מנכ"ל החברה ג'יימס קווינסי כתב בהודעה שפורסמה באתר החברה: "החל מה-1 ביולי, חברת קוקה קולה תשהה את הפרסום שלה בכל הרשתות החברתיות ל-30 יום לפחות. ניקח את הזמן הזה כדי לבצע הערכה מחדש של המדיניות ושל הסטנדרטים של הפרסום שלנו".

עוד כתב המנכ"ל כי "בסופו של דבר נצטרך להחליט אם דרושים תיקונים פנימיים, ומה עוד אנחנו צריכים לצפות מהשותפים שלנו ברשתות החברתיות כדי שינקו את אותן פלטפורמות משנאה, אלימות ותוכן בלתי ראוי. נגרום להם להבין שאנחנו דורשים מהם לקיחת אחריות, פעולות ושקיפות".

שעות ספורות לפני הודעת קוקה קולה, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע בסרטון מיוחד על שורת שינויים במדיניות הפרסום ברשת החברתית. נראה כי הם מנסים להגיב כך לביקורת הרבה על החברה, וכן על החרם הרחב, אך בהודעה לא נאמר במפורש שהשינויים מגיעים בתגובה לכך. כזכור, המבקרים ברחבי העולם גורסים כי האלגוריתם של החברה מעודד פלגנות בין אנשים, וכי הרשת החברתית מרוויחה למעשה מהפצת שנאה. עוד טענו מבקריה של פייסבוק כי תכנים כמו איומים באלימות, נאומי שנאה ודיווחים מוטעים מחשבונות בעייתיים כמו של הנשיא טראמפ לא עוברים סינון ראוי.