הסוף לקורונה? חוקרים טוענים כי הגיעו לתגלית מדעית חדשה, לפיה חשיפה של 34 דקות לאור שמש ביממה, בעיקר בשעות אחר הצהריים, יכולה לנטרל מעל ל-90% של השפעת נגיף הקוביד-19. חוזה לואיס סאגריפנטי, ודיוויד לייטל, חוקרי בריאות הציבור, ציינו במאמרם כי חשיפה גבוהה יותר לקרינה אולטרה-סגולה, אותה ניתן לספוג בעיקר מקרינת השמש באמצע היום, יכולה לפעול כ"חומר קוטל וירוסים" עבור הקורונה. 

"המסקנה הזו התקבלה משום שהיא בהלימה לממצאים אחרים המגיעים מברזיל, ממקרים בהם חולים בשפעת נחשפו לקרינה אולטרה-סגולה מהשמש, מה שהשפיע על היקף התחלואה ועל מצבם בפרט", כתבו החוקרים. במאמרם התמקדו בשאלה האם העברת מחלות ויראליות על פני משטחים, בנוסף לחשיפת אדם לשמש, יכולה להשפיע על קצב התפשטות מחלות וכן להשפיע על מחלה קיימת, במקרה של אדם שכבר נדבק.

"נגיף הקורונה רגיש לאור השמש פי שלוש מנגיף השפעת, ולכן יש בסיס להניח כי לאור שמש יש אפקט ישיר על אופני ההעברה של הווירוס", הסבירו. כמו כן, הסבירו כי גם לתנאי מזג האוויר כמו מידות החום ומידות הלחות יש השפעה על הידבקות במחלות, כמו שפעת, ולכן במחקרם ניסו להשליך את המסקנות הללו גם על הקורונה. 

עם זאת, חוקרים אחריםמ ציינו כי לחודשי הקיץ לא צפויה להיות השפעה על התפשטות נגיף הקורונה ברחבי העולם, וכי לכן יש להמשיך ולנקוט בהגבלות על התקהלות ושמירה על מרחק חברתי.