הרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ, התראיין הערב (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 והתייחס למעצרו של תת אלוף במילואים אמיר השכל במהלך 'מחאת הכיסאות' אתמול מול מעון רה"מ: "אמיר השכל הוא מטובי בנינו אבל זה רק שם, כל שם אחר היה צריך לקבל את אותה התייחסות, נעשה כאן מעשה שמובן בסופו של דבר על ידי איש שעננת המאסר מרחפת מעל ראשו".

לדבריו, "מי שפורע חוק לא יכול לצפות מאחרים בציבור וזוטרים ממנו, שישמרו על כל הכללים. הוא רמס את המשטרה, היועמ"ש את התקשורת וכל מה שיכול היה לעמוד בינו לבין בריחה מאימת הדין. ולכן כשיוצרים אווירה כזו, מה לנו להתפלא על מעצר של תת אלוף אמיר השכל".

בהתייחסו לראשי כחול לבן שחברו לממשלה עם גוש הימין אמר: "אני חושב שגנץ ואשכנזי מעלו באמון של המון בורחים, הם נותנים גב לנאשם שמוביל מדינה. לצערי בית המשפט העליון לא פסק את מה שלדעתי היה ראוי - שהוא לא יכול לעמוד בראש הממשלה. עדיף בעיני היה ללכת לבחירות רביעיות, ולנסות פעם נוספת. היום הם נותנים גב לאדם שנאשם בפלילים שיושב ומוביל מדינה".

אתה לא מעריך אותם על המאמץ להיות חלק מהמשחק?
לא, בהקשר הפוליטי אני לא מעריך. אני חושב שנתניהו בתוך תוכו בז להם. אני בספק רב אם גנץ יהיה ראש ממשלה, לא עולה בדעתי שיהיה ר"מ שנתמך במספר כל כך מועט של ח"כים בקואליציה, אבל ימים יגידו".

בהתייחסו להחלת הריבונות אמר: "אני חושב שהמהלך של הסיפוח הוא גימיק, שמובל על ידי נשיא ששותה אקונומיקה וראש ממשלה שמואשם בפלילים. מי שמסתכל על הטווח הרחוק צריך לחשוב על טובת עם ישראל - להיות עם רוב יהודי מוצק ומדינה דמוקרטית ושוויונית. זה לא יובטח לנו במהלך של סיפוח. אם לא ניפרד מהפלסטינים יהיה לנו צורך להכיל אותם בתוכנו כאזרחים, ואז הם השיגו את מטרתם.

עוד אמר חלוץ: "אני חושב שגושי ההתיישבות הגדולים צריכים להיות חלק ממדינת ישראל, אבל מדובר על גושים מאוד ספציפיים שאינם מכילים 30 אחוזים מהשטח. בשתי התוכנויות הקודמות שהובלו על ידי ראשי ממשלה אחרים דובר על 7-8 אחוזים מהשטח והיום מדובר על 30. הדבר הזה מנציח מצב שבו אין שלום, אין אולי מלחמה ואני גם לא מאלה שמהלכים איימים ואומרים שאם נעשה את זה אז מיד המזרח התיכון יגעש, אבל אנחנו פותחים פתח למהלך בינלאומי כנגדנו, ועוד יכול להיות שיהיה נשיא אחר בארה"ב שזה לא ממש באג'נדה שלו להסכים למהלך הזה".

על פרשת הצוללות אמר: "מספר אחד בשלשלת המזון בתהליך הרקוב הזה לא נחקר, הוא זוכה בטרם נבדק. מאז ועד היום התבררו עוד עובדות שצריך לשים אותם תחת קרני השמש על מנת להבהיר לעצמנו שאם אין כלום ולא היה כלום אז באמת אין כלום".