יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד, התראיין הבוקר (ראשון) לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס למעצר של תת אלוף במיל' אמיר השכל: "מברך על השחרור שלו כי להפגין זו זכות יסוד במדינה דמוקרטית, מפני שזו ממשלה רעה ומנותקת שצריכה ללכת הביתה. ביקרתי שבוע שעבר את אמיר השכל במאהל, יש שם הרבה אנשי יש עתיד,  זו מחאה צודקת שאנחנו מאמינים בה וזה היה מעצר שלא צריך לקרות".

בעיינך זו לא הפגנת שמאל?
"איך זה קשור לשמאל? כשאתה מפגין נגד 36 שרים ו-16 סגני שרים, ונגד הרעיון שלראש הממשלה יש שלושה כתבי אישום זה בכלל לא נושא לקטגוריה של שמאל וימין".

למה לא היית שם אתמול?
"אנחנו מחלקים בינינו את העניינים. אתמול בוגי היה שם ודיבר, מיקי לוי היה שם. אנחנו כל הזמן הולכים ונמשיך ללכת. יש לנו את הפעילויות שלנו של יש עתיד-תל"ם, יש הרבה מאוד אנשי יש עתיד בתוך אוהל המחאה ובהפגנות. אני שמח שיש תמיכה אזרחית, אך אנחנו לא שמים שם כסף".

לדבריו, "אני מרגיש שמדינת ישראל פשוט מסתכלת על הממשלה הזאת ולא מאמינה למראה עיניה. המופע הזה השבוע שבו הדבר היחיד שמתעסקים בו זה הטבות מס לראש הממשלה בזמן שיש יש קרוב למליון מובטלים, וזה בא שבוע אחרי שכל מה שהתעסקו בו היה אאודי A8, וזה בא שבוע אחרי החוק הנורווגי, וזה בא שבוע אחרי 36 שרים ו-16 סגני שרים, שוברים פה כל יום שיאים של ניתוק ממה שקורה בחברה הישראלית".

הניתוק הוא של נתניהו עצמו או של הסביבה שלו?
נתניהו כבר לא מבין ברגישות של הציבור. זה מה שקורה אחרי 14 שנים בשלטון, הדבר המדהים הוא איך השותפים שלו הצליחו להגיע לאותה רמה של ניתוק אחרי חודש וחצי.  לא היה בהיסטוריה מישהו ש-14 שנה יושב בשלטון ועדיין קשוב לרחשי העם. הוא קשוב לרחשי השלושה אנשים שהוא עדיין מדבר איתם אין לו באמת סביבת עבודה ואנחנו רואים איך הקורונה וכלכלת הקורונה מנוהלים. ניסו להפוך את זה למסיבת עיתונאים אחת גדולה במקום לטפל בבעיות אמתיות של אנשים".

על הסקרים שמחמיאים לליכוד בראשות נתניהו: "בזמן משבר לאומי תמיד יש התכנסות תחת ההנהגה הקיימת, זה עובר במהלך הבחירות. כשרצתי ב-2013, הוא התחיל את הסקרים עם 43 וסיים עם 31. הציבור הישראלי חכם ולא חושב שהמדינה מנוהלת כמו שצריך. זה שהאיחוד האירופי עושה רשימה של מדינות שאפשר להתחיל לנוע ביניהם וישראל לא כלולה שם, אני חושב שזה מסכם את כל האגדה הזאת שזה מנוהל בישראל טוב יותר מאשר במדינות אחרות".

כלומר ישאל נכשלה בטיפול שלה בקורונה
"תסתכל על התוצאות, בטח בכלכלה. אני מתעסק יותר בנושא הכלכלי. מראש לא היה איזון נכון בין העניין הבריאותי לכלכלי מה שגרם לנזק לכלכלה שייקח הרבה מאוד זמן לתקן, אנחנו עוד לא ראינו כלום מבחינת הנזקים שיש פה כי אם עסקים קטנים נסגרים זה ייקח קצת זמן עד שנרגיש את ההשפעה על המשק ועל הצריכה הפרטית. בעניין הבריאותי, אנחנו רואים שהקורונה עולה בחזרה, ובין השאר יש בעיה של דוגמה אישית. לעשות מסיבות עיתונאים זה לא ניהול, הוא אמנם מצוין בזה, אבל זה לא נקרא לנהל". 

לפחות עכשיו יולי אדלשטיין מנסה להנהיג מדיניות אחרת.
"אני רוצה שהם יצליחו. בסוף יש פה מדינת ישראל. ויש דברים שהם מעבר לפוליטיקה ולקואליציה ואופוזיציה. יש מדינות שניהלו את זה הרבה יותר טוב".

מה אתה היית עושה?
"אני הייתי מראש מנהל את המשבר הכלכלי ביחד עם המשבר הבריאותי, הייתי עושה את זה הרבה יותר מדורג, לפני שסוגרים את המשק הישראלי ומוציאים מיליון איש לאבטלה, הייתי אומר אם אפשר לעשות סקרים ממוקדים כמו בקוריאה ובגרמניה".

לפיד גם התייחס לתחקיר ב'עובדה' על חבר הכנסת מאיר כהן: "אני מכבד את אילנה ומפעלה העיתונאי, זה אולי התחקיר הכי מרושל שהיא עשתה. אין מתלוננת אחת. זה סיפור שמספר עבריין שהורשע בבית המשפט. בסופו של דבר ישבתי ושמחתי, ואמרתי 'איזה יופי, אין בזה כלום'", והוסיף לגבי סערת הריאיון הגנוז של חבר הכנסת עפר שלח: "אני בעד שהכול תמיד יהיה חשוף".