מתיחות בקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ התעמתו הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, בעקבות פרשת מעצרו של תא"ל במיל' אמיר השכל. גנץ אמר כי חופש ההפגנה הוא זכות קדושה בעיניו, והוסיף: "אני מגבה את המשטרה בשמירת הסדר הציבורי". נתניהו הגיב לדברים ואמר: "חופש ההפגנה הוא דבר שאפשרנו בהסגר ברגעים הקשים. הטענות שאנו רוצים להגביל את ההפגנות זה אבסורד. אינני מתערב בהחלטות המשטרה. הגינוי לפורעים צריך להיות שוויוני בכל חלקי מהמערכת הפוליטית".

נתניהו הוסיף: ״המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה. מדינות רבות שהסירו את ההגבלות, עם שוך המחלה, נאלצות עכשיו להחזיר את המגבלות כדי לבלום את ההתפשטות. ראינו כבר במקומות אחרים שזה לא עניין של בריאות או כלכלה, כי פגיעה קשה בבריאות זו גם פגיעה קשה מאוד בכלכלה. גם אנחנו נאלצים לנקוט פעולות - אני המשלתי את המדיניות שלנו כשפתחנו את הכלכלה בשוך המחלה. אמרתי שזה משול למדיניות האקורדיון - אתה פותח, ואם אתה רואה אם המחלה חוזרת ומתפשטת, אתה מהדק. זה לא זגזוג - זאת המדיניות של כל מדינה שפויה, וכך אנחנו גם ננהג. ולכן לאור עליית ההתפשטות, אנו נביא היום לדיון בקבינט הקורונה הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה". 

"לצד זה", הוסיף רה"מ, "משרד האוצר התבקש לסייע מיידית לסקטורים שייפגעו, ולדאוג כמובן להעברה של הכספים שהקצנו, כספים גדולים, שחייבים להגיע לציבור, כולל את ציבור המובטלים. אם אנחנו נצליח בבריאות - נצליח בכלכלה. אם נכשל בבריאות - נכשל גם בכלכלה. בכוונתי שנצליח בשניהם. זה דורש פעולות נחושות, לא תמיד פשוטות אבל חיוניות בעת הזאת. אנחנו נפעל גם בבריאות, גם בכלכלה ובעזרת השם ננצח".

גנץ אמר: "יש שלוש נקודות שאני מבקש להתייחס אליהן: הראשונה, היא חופש ההפגנה. בעיניי זו זכות קדושה, אני חושב שכל מי שיושב סביב השולחן הזה, ללא קשר לשיוכו הפוליטי, מאמין שזכות ההפגנה היא זכות קדושה וצריך להמשיך לקיים אותה. אני מגבה את הצורך של המשטרה לפעול לשמירתו של הסדר הציבורי כפי שראוי, וצר לי שחלק מהאנשים מצאו לנכון לתקוף את המשטרה כשזה נוח להם. אנחנו כמובן חייבים לאפשר לאנשים להמשיך להפגין מצד אחד ולתת את הגיבוי למשטרת ישראל ולרשויות שלטון החוק מצד שני". בתגובה לכך, כאמור, אמר נתניהו כי הוא "לא מתערב בהחלטות המשטרה".

נתניהו על הדיון בהקלות המס: "העיתוי היה לא נכון"

מוקדם יותר נתניהו התייחס לביקורת על כך שיקבל הטבות מס בדיעבד בזמן המשבר הכלכלי, ואמר כי "הדיון בוועדת הכספים בשבוע שעבר היה בעניין מוצדק אך בעיתוי לא נכון, ועל כך אני מצר".

נתניהו כתב את הדברים בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף כי "הנושא מוצדק כי אין לחייב אותי בהיטל פרסונלי שמעולם לא הוטל על אף ראש ממשלה אחר, ולכן קבעה ועדת הכספים שאין חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל ראשי הממשלה האחרים". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לנתניהו: "הפוך אדוני ראש הממשלה, הפוך. הדיון לא מוצדק, כי לא מגיע לך מיליון שקל מקופת המדינה בזמן שיש מאות אלפי מובטלים ועצמאים רבים נמצאים בפני קריסה. הטיימינג דווקא מוצדק, כי הוא הזכיר לכולם כמה אתה והממשלה שלך מנותקים".

חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה בתגובה להתייחסות נתניהו לדיון בוועדת הכספים בחשבון הטוויטר שלה: "ככה זה תמיד אצל נתניהו. דורש דיון כדי לקבל החזרי מס לעצמו ומתנצל. אומר הערבים נוהרים ומתנצל, מפרסם סרטון שקורא לשלוח את רביב דרוקר לכלא, ומתנצל. השיטה של להסית ואז להתנצל היא הסרת אחריות צינית, מכוערת ועלובה. מתנצלת אם פגעתי.

בשבוע שעבר אישרה הוועדה את בקשת נתניהו להחזר של מאות אלפי שקלים כגילום להוצאות מס שנגבו ממנו במשך למעלה מעשור. במסמך שהוגש לוועדת הכספים לקראת הדיון, נדרשת הועדה לאשר כי אוצר המדינה יגלם תשלומים עבור שירותים וטובות הנאה, למעט משכורת וקצבה, בתקופה שמ-1 בינואר 2009 ועד 31 בדצמבר 2017.

מהליכוד נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. וועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסנולי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

כזכור, לפני כשבוע פורסמה בחדשות 12 "חבילת ההטבות" ממנה צפוי היה ליהנות ראש הממשלה החליפי, כעת בני גנץ ובהמשך, לפי ההסכם הקואליציוני, בנימין נתניהו. בהצעה שתובא לועדת הכספים נכתב כי "אוצר המדינה יישא בכל ההוצאות הנדרשות לתפעול ולאחזקת המעון, ובכלל זה צוות עובדים, הוצאות כלכלה של ראש הממשלה והמתגוררים עמו, הוצאות אירוח, וכן כל הוצאה לאחזקת המעון ולתחזוקתו".