בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את אמיר מרמש וטרייסי קדיס, לאחר שהשניים הודו בהסדר טיעון ברצח פאדיה קדיס ביפו ביוני 2018. לפי הסדר הטיעון, שעליו הסכימו הצדדים, מרמש וטרייסי הבת של הנרצחת אמורים לרצות 25 שנות מאסר כל אחד. אם זאת ראוי לציין כי גזר הדין יעבור ביקורת שיפוטית ויהיה על בית המשפט להחליט אם לקבלו.

מקרה הרצח פוענח די במהרה מחומר החקירה שנאסף, עולה כי בת הזקונים של הנרצחת, טרייסי, ובן זוגה, אמיר מרמש, אשר ניהלו קשר רומנטי בשנה וחצי האחרונים, תכננו בקפידה לרצוח את פאדיה קדיס ולהעלים את גופתה, זאת מאחר והאם התנגדה נחרצות לקשר הרומנטי אשר מנהלת ביתה עם בן הזוג, בין היתר גם על רקע הבדל הדתות ביניהם.

מיד עם מציאת גופתה של הנרצחת בשעות הערב בדירתה ביפו, הצליחו חוקרי המשטרה לסמן את החשודים העיקריים במעשה ולהתחקות אחריהם ושעות ספורות לאחר מכן, באותו הלילה, אף הביאו למעצרו של החשוד ברצח. עד מהרה גילו החוקרים כי בבוקר של יום הרצח, נכנס הרוצח בהיחבא ובתיאום עם שותפתו, ביתה של הנרצחת, לבית משפחת קאדיס, בו התגוררו הנרצחת וביתה. השניים התכנסו בחדרה של הבת והחליטו ביחד להוציא לפועל ולממש את תוכניתם – לרצוח את האם פאדיה ולהעלים את גופתה.

על פי כתב האישום, מרמש וקדיס תכננו לבצע את הרצח בארבעה לילות שונים במהלך חודש יוני, אך מסיבות שונות, התוכנית לא יצאה אל הפועל. לבסוף, בתאריך ה-6 ביוני, תכננו השניים כי הרצח יבוצע באותו הלילה. לצורך כך, המתינה טרייסי עד שאימה תלך לישון, ואז פתחה את מנעולי דלת הכניסה האחורית לבית, והשאירה לבן זוגה צעיף לכיסוי פניו בעת ביצוע המעשה. במהלך חקירתה טענה קדיס כי נעשתה פגיעה בזכויותיה וכי הודאה מטעמה נגבתה שלא כדין.

אמיר מרמש בורח מזירת הרצח  (צילום: דוברות המשטרה)
אמיר מרמש בורח מזירת הרצח (צילום: דוברות המשטרה)

עוה"ד משה סרוגוביץ ומיכל רובינשטיין, שייצגו מטעם הסנגוריה הציבורית את טרייסי קאדיס אמרו: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. טרייסי הודתה בחלקה בפרשה והביעה צער עמוק. ניהלנו הליך ממושך, על ההפרות הקשות של זכויותיה של טרייסי בחקירה. לאור הטענות שהעלינו הגענו להסדר עם התביעה במסגרתו טרייסי הודתה במיוחס לה ויגזרו עליה 25 שנות מאסר".

עוה"ד שרון דניאלי ואיציק פרץ שייצגו את אמיר מרמש מטעם הסנגוריה הציבורית מסרו: "לאחר ניהול משפט במשך כשנתיים, במהלכו הצגנו  טענות על התנהלות צוות החקירה, הגענו לאחר הליך גישור, להסדר טיעון שבו תוקנו עובדות כתב האישום וכן סעיף האישום בצורה משמעותית, כך שהושמטה עבירת הרצח בנסיבות מחמירות, והוסכם שאמיר יודה בעברת רצח וישלח ל-25 שנות מאסר".