שר האוצר ישראל כ"ץ שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להחלטת רשת פוקס לוותר על מענקי המדינה שהובטחו לה בשל הנזקים שספגה מהתפרצות נגיף הקורונה, זאת בשל ביקורת ציבורית שהתעוררה עם הודעת הרשת כי על כוונתה לחלק לבעלי המניות דיבידנדים בשווי של 49 מיליון שקלים.

"כשנכנסתי לתפקידי, המצב הכלכלי בישראל היה הקשה בתולדותיה, ודאי בעשרות השנים האחרונות עם מיליון מובטלים וגירעון גדול. אני משוכנע שניתן להגיע יחד עם הציבור למקום אליו אנו מעוניינים להגיע, אך זה לא יהיה קל. העברתי לכל המעסיקים תגמולים בעבור החזרת עובדים, מי שמעניינים אותי הם העובדים. עובדי 'פוקס' הם לא מיליונרים שאני צריך להכיל עליהם כלל אחר. הגבתי בצורה חמורה וחריפה על המעשה שנעשה בעיתוי שנעשה,  אם יש חברות גדולות שצריכות להחזיר עובדים אז שיחזירו, אשמח לשלם את הכסף. יחד עם זה, יש עניין של נורמות התנהגות. בשעה שאתה מקבל סיוע מהמדינה או סיוע פוטנציאלי אתה לא אמור למשוך דיבידנד", אמר השר כ"ץ. 

על דמי האבטלה, שתוקפם אמור לפקוע בעוד שלושה ימים, בישר כי: "רה"מ ואני כבר קיבלנו החלטה שהיא מתורגמת כרגע ומיושמת לחקיקה, שאנו מאריכים ב-35 ימים נוספים את החל"ת לכלל העובדים, כל אחד בהתאם למועד שהזכאות שלו לחל"ת מסתיימת. אני יכול כמובן לומר בצורה ברורה, מאחר והמטרה שלי היא להחזיר עובדים, אנו נדע עד אמצע החודש הקרוב כמה עובדים חזרו, איפה לא חזרו ולפי זה נקבל את ההחלטות המתאימות לוודא שלא יהיו מובטלים שלא יקבלו את דמי החל"ת. ברור שיש מובטלים והמגמה היא להתניע את המשק". 

בהמשך דבריו, הודה שר האוצר כי בחירתו של רה"מ נתניהו לבקש בתקופה קשה זו החזרי מס הייתה שגויה, וטען כי: "ראש הממשלה עצמו משוכנע שהוא צודק בזה בזה שמגיע לו לקבל את מה שקיבלו ראשי ממשלה קודמים, אני אמרתי יחד עם זה ואני אומר שהעיתוי לא נכון, ושעכשיו זאת תקופה בה אמון הציבור חשוב ביותר. כולנו צריכים לפעול, הדבר הראשון שעשיתי,הוא לפעול שיורידו 10% משכרי, אקט סמלי של דוגמה אישית מול הציבור שמתמודד עם קשיים. כל מי שיתייצב נגד האינטרס הציבורי, אתייצב נגדו". 

בסוף השיחה, התייחס כ"ץ להעברתו הצפויה של תקציב המדינה: "אני חושב שהמשימה היא להעביר תקציב במהירות הגדולה ביותר. אנחנו חייבים לעשות את זה בחודש ספטמבר ולהגיע לממשלה בעוד שבועיים עם תקציב אחראי ורפורמות אדירות שיתנו מתווה של צמיחה למשק הישראלי באופן חסר תקדים. מי שדוחה את זה בגלל שיקולים פוליטיים הוא חסר אחריות מבחינתי. ראש הממשלה ואני לא מעונייני בפירוק הממשלה ובבחירות, כרגע הממשלה צריכה להעביר תקציב במהירות שתקל על האזרחים ותסייע להם". 

מה אתה חושב על הפוסט שכתב הזמר אפרים שמיר?
"הגבתי לפני חודשים שהוא כבר התבטא בסגנון דומה, לא יודע מה קרה לאדם הזה, הוא התדרדר לאשפתות מבחינתי, כל פעם לחזור כנראה שהיצירה דעכה, היו לו כמה שירים בעבר ואני אוהב מוזיקה עברית והוא גולש לאשפתות בצורה מכוערת ביותר, ואני שמח שכולם מסתייגים מוקיעים את זה, דבר שהוא מבחיל בעיניי כל הסגנון וההתנהגות הזאת".