יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM והתייחס לפעולות הממשלה במהלך התפשטות נגיף הקורונה: "אני כבר חודש וחצי מתריע בגלל שאין מספיק בדיקות, בגלל שיש יש רק עשרות חוקרות אפידמיולוגיות, ובגלל ששולחים את הנשאים הביתה אנחנו נאבד שליטה על הקורונה. בעודנו מדברים כרגע יש להערכתי מאות ואפילו אלפי דלקות מקומיות של קורונה ברחבי הארץ. המשמעות של כל זה היא שנראה את הממשלה מחזירה את הסגרים הנרחבים ומרסקת את הפרנסה סופית. האירוע הוא 90% פרנסה 10% קורונה".

לדבריו, "יש כמה דברים שהם כן טובים, שיפור בטיפול בבתי חולים, משתמשים עכשיו בתרופות נכונות שעוזרות להקל את הסימפטומים ולהקטין גם את מימדי המוות, אבל מדאיגים אותי המחקרים בהם אני מאוד מעורה, המחקרים בזמן האחרון מעידים עדיין אנקדוטלי אבל נזקים אורכי טווח בחלק מהנשאים אפילו אם הם א-סימפטומטיים. גם נזקים נוירולוגיים, גם בריאות ובכל מיני כלי דם שאנו עוד לא יודעים מספיק, ולכן אני נגד לעזוב הכל, יש פיתרון שגם מאפשר את הכלכלה וגם מאפשר למגר או להשתלט על המגיפה, וזה להקים מערך לבדיקות חקירות ובידודים אפקטיביים, אני יודע שזאת הרבה עבודה קשה, אבל זאת הדרך לא להקריב את הבריאות ולא להקריב את הכלכלה".

ומשרד הבריאות לא עושה את זה?
"לא מספיק, ממש לא. בעודנו מדברים, אם תימצא חיובי לנגיף ישלחו אותך הביתה ותדביק בבית את אשתך ואת הילדים. אבל פשוט עושים הכל הפוך, כרגע יש קריסה טוטלית בחקירות האפידמיולוגיות, זה נורא חשוב , זה עובד הדבר הזה".

 מה עמתך בנושא השב"כ? 
"אחד, צריך מיד לאשר את איכוני השב"כ, שתיים לא צריך להפריז שזה איזה פתרון קסם שיפתור לנו את כל הבעיות, זה בסה"כ כלי עזר לתשאולים האפידמיולוגיים. אבל בסוף אם אין לך מעגל שלם שיודע לסגור, מה זה עוזר? צריך מערך כדי לכבות את הדלקות הקטנות ברחבי הארץ וזה מאוד אפשרי אבל זה לא נעשה".

אבל איך אתה מסביר את זה שהפסיקו את האיכונים? מי אשם פה?
"זאת הייתה החלטת ממשלה, היה הרבה לחץ בעניין פרטיות, בעניין הזה סברתי שפרנסת הציבור קודמת לפגיעה בפרטיות, וחשבתי שכל הזמן צריך להשתמש באיכוני שב"כ, בסוף זאת החלטת ממשלה. יש פה ממשלה יש פה שני ראשי ממשלה, תנהלו. יכול להיות שלשב"כ יש עמדה כזאת או אחרת, בסוף בשביל זה אנחנו ממשלה".

מטריד אותך שזו הייתה עמדת השב"כ?
"אני חושב שבאופן כללי שימוש בכלי שב"כ לצרכים אזרחיים זה דבר מאוד רגיש, צריך להיזהר מזה. מצד שני יש פה מגיפה של פעם ב-100 שנה ופגיעה נוראה בפרנסה של אנשים. דיברתי עם דדי שאמור היה לפתוח קייטנה בראשון הקרוב, עד לרגע זה הממשלה לא נותנת לו תשובה האם הוא יכול או לא ומה התנאים. לפתוח קייטנה זו עבודה של חודשיים לא של שבוע, ממשלה נורמלית צריכה להגיד לדדי תקשיב, החלטנו שאתה לא פותח הנה הפיצויים,או להגיד תפתח הנה התנאים, לא נותנים לו תשובות. הוא פנה למשרד החינוך, אמרו לו לא הן עברו למשרד המים וההשכלה הגבוהה, הוא פנה לשם הפנו אותו למשרד האוצר, אין תשובות. מה עושים הטכנאים, מה עושים אנשי התיירות? בעוד שלושה ימים ב-3 ליולי מצטרפים 260 אלף איש מובטלים שיפסיקו לקבל דמי אבטלה, מה הם עושים? מה התוכנית? מה המענה? הם אנשים נורמטיביים שעובדים שלושים שנה, הם לא בטלנים, אנשים כמוני כמוך".

זה נשמע שאתה מתוסכל באופוזיציה.
"אני נאבק מבחוץ מבפנים את כל הדברים האלה, תסכול הוא לא תוכנית עבודה. הכנתי תוכנית עבודה, תוכנית פעולה לקראת הגל השני שפרסמתי לפני מספר שבועות, מאוד מפורט מה צריך לעשות, העברתי לשני ראשי הממשלה, לשר הבריאות ראש המל"ל, דיברתי איתם, הכל כתוב".

העברת לביבי?
"העברתי לביבי, דיברתי עם יולי, דיברתי עם אנשיו של ביבי ואני מפציר בהם, תתמקדו בזה ותטפלו בזה. זה אירוע שקשה להבין את העוצמה. פגשתי בעל אולם שהוא עצמו שירת בסיירת צנחנים, הבן שלו משרת בסיירת עורב צנחנים, בחור בן 55 הוא עכשיו חטף קנס של 240 אלף שקלים ממשרד העבודה והבריאות על איזה קשקוש, לא על קשקוש אבל עכשיו תוקעים לו קנס כזה? הוא סגר. שלח הביתה 20-30 עובדות, סגר איזה מדינה אטומה. איך לא עושים שנת חסד על קנסות כאלה?".

אתם רוצים להיות אופוזיציה לוחמת? מה התוכנית?
"התוכנית היא לגרום לממשלה לעשות את הפעולות הנכונות, לגרום לה להמשיך לזוז. אני לא נכנס לממשלה, זאת ממשלה רעה שהיא מנותקת ומתעסקת בעצמה ולא במה שצריך לעשות, היא לא הופכת עולם. צריך לעשות 24/7 אני כשר ביטחון חיללתי שבת כל השבתות במהלך הקורונה, נפרדתי מהמשפחה, עבדתי סביב שעון כי ידעתי שחיי אדם פה עומדים והם מתעסקים בנונשלנטיות בכן נורווגי לא נורוובגי, כן הוצאות לא הוצאות, ולריב עכשיו על ההפגנה בחוץ הכל בסדר. אבל יש פה אנשים שבעוד שלושה ימים גם דמי אבטלה לא יהיו להם. במה אתם מתעסקים? תפסו את עצמכם בידיים. יש לנו פה, מה תפקיד המנהיג? לאפשר מאנשים לצאת לעבוד".

מה היית עושה? 
"אחד, מגייס היום 2,500 סטודנטים, מכשיר אותם עוד השבוע עד יום רביעי לדעת לעשות חקירות אפידמילוגיות ופותח ארבעה קונצנטריים עד יום רביעי. שתיים, הייתי עכשיו פותח עוד חמש מעבדות כמו שהבאתי את מיי הריטג', הייתי פותח מכרז הפוך שהמדינה אומרת כל מעבדה פרטית שתקום ותעמוד בסטנדרטים, נרכוש ממנה חצי מיליון בדיקות במחיר כזה וכזה כמו שעושים בתחום הסולרי. שלוש, הייתי פותח מחדש את המלוניות שהקמתי לפני ארבעה חודשים שסגרו אותם באיזה איוולת, ושולח את הנשאים לבידוד הרמטי ולא לבידוד מצ'וקמק למקרה במקרים שאין. ארבע, הייתי יוצא בתוכנית ממוקדת לפי סקטורים שאין להם תקומה, אז לתת להם רשת ביטחון להכשרה ולהסבה מקצועית, סקטורים שיש להם תקומה להזרים פנימה כסף כדי להניע מחדש את הכלכלה".