פלג גורדוסקי, בן 26 מרחובות שהתנדב להידבק בנגיף הקורונה לצרכי ניסוי למציאת חיסון לנגיף, שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM בנושא.

הבהרת שלא מחר בבוקר מדבקים אותך אלא הבעת נכונות להיות אדם שינסו עליו את החיסון.
"נכון".

זכותך לבחור איזו חברה שמפתחת חיסון תוכל לנסות עליך?
"ברור שההצהרה היא כמובן מוחלטת אבל מותנית בתנאים, צריכה להיות חברה שאני אשתכנע שהיא רצינית".

אמרו משהו על הטכניקה? יחשפו לנגיף? איך?
"אני לא התעמקתי בזה. התהליך הזה הוא פחות קריטי. אני לא חושב שצריך להזריק כי זו הדבקה טיפתית אז נראה לי שאפשר לבלוע מנה וזה מספיק".

לא מלחיץ כל הפרסומים בנושא הקורונה? האפקטים שנותרים אחרי. שמעתי היום שלפחות 50% גם מהחולים הקלים נשארים עם פגיעות מתמשכות שלך תדע מתי ייגמרו בריאות וכו', לא מלחיץ?
"העניין הזה לפחות להבנתי וממה שאני קראתי עוד לא בדיוק מוכח ועוד לא בדיוק ברור, כרגע האמירה היא שעדיף שאנשים צעירים ובריאים ידבקו וכמובן שזה ימנע הדבקה של אוכלוסיות אחרות אם יהיה חיסון".

אני רופא, שלא תחשוב שאני לא מעריץ את הגבורה שלך, אני חושב שזה מעשה נעלה כי אתה ושאר המתנדבים יכולים לחסוך שנים להפוך את התהליך לחודשים במקום שנים.
"נכון וזו בעצם המטרה, אותם חודשים שבמחלה רגילה הם לא קריטיים, במצב בו אנחנו נמצאים כל יום, כל שכן כל חודש, יכול להציל חיים של אלפי אנשים".

המוטיבציה היא לעזור כמו החבר'ה שתורמים איברים?
"כן".

תרומת איבר זה לאדם אחד, בהתנדבות הזאת אפשר להציל באמת רבבות.
"נכון".

אתה מקבל תשלום?
"לא, זה לא נושא שדובר ולפי מה שהבנתי זה מקסימום כיסוי הוצאות ודברים כאלה".

מותר למשל אם הוא מאבד יום עבודה תוך כדי השתתפות בניסוי או אם יש לו תופעות לוואי והוא חולה אז אפשר להחזיר לו את ימי העבודה ולפצות אותו.
"כן".

אתה עובד?
"אני עצמאי, מאז הקורונה לא כל כך עובד".

אז קודם כל רק שתהיה לנו בריא ושינסו עליך חיסון, שלא יקרה לך כלום והחיסון יצליח ואז נקבל גם אנחנו כמי שראיינו אותך, אולי.
"אמן".